onregelmatig ongi

hallo allemaal,

Ik ben vanaf mei gestopt met de pil en helaas nog steeds niet zwanger. Had gedacht dat ik binnen een half jaar wel zwanger zou zijn maar dat was te leuk om waar te zijn. Ik was het eerste half jaar regelmatig ongesteld 33 dagen en opeens ben ik zo onregelmatig van 39-51-en waarschijnlijk word ik het nu op 44 dagen vandaag helaas. De huisarts zei als je een jaar bezig bent kom je maar eens terug maar ik word er zo verdrietig van elke maand. En steeds denk ik ach nou volgende maand weer proberen maar als mijn cyclus zo lang duurd, heb ik niet vaak een eisprong pff :S
Sommigen zijn ook veel langer bezig dus eigenlijk moet ik niet zeuren maja. Wat moet ik nou doen gewoon wachten tot mei? wie kent dit verhaal een beetje weet niet wat ik moet doen:(

groetjes

Hoi!

Geloof dat iedereen bij wie het langer duurt hier op dit forum welkom is! Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen - het is gewoon erg verdrietig en jammer als het niet lukt.

Vreemd dat je eerst een regelmatige cyclus had en dat deze nu aan het veranderen is. Vaak hoor je dat na het stoppen van de pil dat het dan onregelmatig kan zijn en dat het dan later wat regelematiger gaat worden. Hoe was jouw cyclus voor de pil? Heb je je cyclus bijgehouden?

Ik zou persoonlijk niet wachten tot en met mei en met je lijstje naar de huisarts gaan en om een doorverwijzing vragen.

Ik had in het begin een erg lange cyclus en deze is sinds een paar maanden korter aan het worden. Maar geen 1 maand is bij mij hetzelfde.......

Volg je gevoel!

Succes

Hi Iloon,

Welkom hier, Herkenbaar die gevoelens van je...er zijn idd veel meiden hier die al nog veel langer bezig zijn, maar dat wil niet zeggen dat de pijn minder is bij jou...
Als je zelf graag verder wilt, zou ik gewoon naar de huisarts gaan..Als je cyclus zo onregelmatig is, zou het best eens kunnen dat je geen goede eisprong hebt, en volgens mij heb je dan ook eerder recht op hulp...

sterkte,

groetjes Sparkle

Hoi Iloon,Wij zijn vanaf februari vorig jaar bezig en nu (voor mijn gevoel eindelijk) een jaar later doorverwezen. Herken je gevoel helemaal. Mijn ongi is ook niet altijd rond de 390 dagen waardoor ik regelmatig heb gedacht zwanger te zijn, maar helaas. Je moet niet wachten met naar de huisarts gaan. Juist de onregelmatigheid is een reden om doorgestuurd te worden. Gewoon naar de ha gaan, neem evt je man/vriend/partner mee...
succes en hou ons op de hoogte.

gr. Ano

Bedank voor jullie reacties:D Ik had 6 nov een lichte positieve test dacht ik zelf hij was echt heel licht 2x toe ma toen werd ik op dag 39 toch ongesteld ook geen streep dus meer te zien. En vanaf toen werd ik onregelmatig die dec werd ik het maar niet testen ook negatief. Toen naar de huisarts gegaan en die zei je mag over 5 maandjes wel terug komen in mei dus. Maar nu blijf ik dus onregelmatig had laatst mijn eisprong pas op dag 31-32 das toch super laat!
Ik was voor de pil altijd regelmatig was ik zo dacht. Ik heb wel alles goed bij gehouden vanaf de maand dat ik gestopt ben. Maar aangezien de huisarts heeft gezegt kom dan maar terug met partner durf ik nu eigenlijk niet te bellen:S wacht nog ma 1 maandje denk ik ofzo

Hoi Iloon,
Ik herken jouw schrijven helemaal. Ook ik ben zo onregelmatig dat ik er af en toe flink van baal. Ik durf al bijna geen tests meer te doen omdat het iedere keer weer een decptie is. Hoe reageert je man/vriend op jouw onzekerheid? Wat je ook nog kan doen is meet een verloskundige bellen/praten. Hier hebben we speciale "wens om zwanger te worden" spreekuren, mogelijk dat jij daar ook iets aan hebt... Succes en sterkte.
gr. Ano

Nou ik en me vriend kunnen er wel goed over praten. We hebben ook zoiets we wachten nog even deze maand af en dan gaan we samen naar de huisarts. We willen nu wel eens weten hoe het kan allemaal. Maar heb nu ook wat meer stress ivm onverwachtse ziekte van een famlid. Dus dat werkt ook echt niet bevordelijk nu. Maar goed hopelijk komt er snel eens wat positiefs hihi.
Ano hoelang ben jij nu bezig? en ga je voor de eerste of niet?

Hoi Iloon,
Wij zijn vanaf 1-2-2009 aan het oefenen ;-) . Mijn man heeft al wel een kind (15), maar met een andere vrouw. Gelukkig is hij een maand geleden mee geweest naar de huisarts ter ondersteuning van mij. Ik heb het jaar echt af zitten tellen, tussendoor zei de arts dat ik te vroeg was om doorverwezen te worden. Ik heb 1 keer een miskraam gehad, bleek een windei te zijn (wel de lasten, maar niet de lusten ervaring). Na het jaar reageerde de arts wel heel allert door meteen een verwijsbref te sturen en zaad van mijn man op te sturen. 3 weken later het 1e gesprek bij de gyn, en dat is as woensdag. Ben positief gespannen en benieuwd wat ze gaan doen. Ben nu ook 3 weken aan het tempen. Allemaal afwachten dus.
Stress lijkt idd niet bevorderlijk te zijn heb ik gehoord. Ik hoop voor je dat de ziekte van je familielid snel een positieve wending krijgt, sterkte ook hiermee.
groetjes Ano

Terug
Bovenaan