Onregelmatig werk invloed op vruchtbaarheid ?

A

Anoniem

Guest
Nee, ik wil jullie niet bang maken, ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen...  
Ik heb gelezen dat het werken in ploegendiensten invloed kan hebben op de kwaliteit van het sperma.
Hoe zou het dan zitten met onze eicellen ?
Zijn er hier mensen die onregelmatig werken, en al wat langer bezig zijn om zwanger te raken ?
Wij zitten beiden in de verpleging, Ik werk als vaste nachdienst.

Groetjes Zoey

Zelf werk ik ook in onregelmatige diensten. Bij ons eerste kindjeduurde het 7 of 8 maanden. Nu we voor nummer 2 gaan, zitten we al in ronde 10, maar ik weet niet of dat met onregelmatige diensten te maken heeft. Mijn zus werkt net zoals haar man in dagdienst en zij deden er 1jaar over. Naar mijn mening is het soms ook een kwestie van geluk. Je moet trouwens op het juiste moment klussen en dat is niet bij iedereen zo simpel te berekenen. In elk geval veel suc6 en hopelijk ben je snel zwanger. Natje

Hoi,

Ik werk ook onregelmatig, zit ook in de zorg.
Ik ben al vanaf oktober bezig, maar nog steeds niet raak!
Maar mijn schoonzus, werkt ook onregelmatig en die  was net begonnen met het proberen voor een tweede. En zij is meteen zwanger.
Dus ik denk persoonlijk dat onregelmatige diensten niet van invloed is op je eitjes....
Succes,

Groet Mitchy

Ook ik heb te maken met onregelmatige diensten. Maar of het invloed heeft, geen idee.
Onze twee dochters kwamen vrij onverwacht, toen was ik helemaal niet bezig met het tellen van rondes. Maar nu we voor een derde gaan, ben ik er veel bewuster mee bezig en laat het langer op zich wachten.
Heb soms wel het idee dat die onregelmatigheid een natuurlijke anticonseptie is, heb vaak eisprongen tijdens nachtdiensten volgens mij en dan komen we elkaar in bed maar weinig tegen.
Ach, als ik zie hoeveel collega's zwanger zijn geworden, zal het nog wel meevallen met de invloeden. Veel sukses en werkse (als je dit vannacht leest tenminste)
Groeten, Greetje

hoi,

Ik denk dat onregelmatig werken er weinig mee te maken heeft. Ik ben zelf pas net bezig om zwanger te raken maar 4 mensen in mijn omgeving die onregelmatig werken zijn zwanger geworden en vrij snel ook allemaal binnen 4 maanden. Ik denk dat alles per individu verschilt. De een is binnen 4 maanden zwanger en de ander kan er een jaar overdoen. Je niet druk maken is volgens mij het beste want als je minder stress hebt gaat het sneller zeggen ze.

succes leen

Ook ik werk onregelmatig, in de beveiliging, maar ik denk niet dat het invloed heeft. Ik hoop het in ieder geval niet, volgens mij is het geluk hebben, vriendinnen van mij waren zo zwanger en ik doe er dus wat langer over, na een jaar ga ik een keer naar de huisarts en verder denk ik dat je er eigenlijk niet constant mee bezig moet zijn in je gedachten gang, wat mij overigens niet altijd goed afgaat, want ik wil het zo graag en mijn man ook.

Maar goed, wel is het zo als je eenmaal zwanger ben dat je in de beveiliging vrijstelling krijgt van nachtdiensten en deze gedurende je zwangerschap niet hoeft te draaien, mag wel maar hoeft niet. Is dat in de zorg eigenlijk ook zo????

Wij zijn vanaf augustus vorig jaar bezig en binnenkort lekker op vakantie en ontspannen en misschien dan, want het schijnt dat inderdaad stress een grote boosdoener is om niet zwanger te worden.

Bedankt voor alle reakties.
De ervaringen zijn heel wisselend dus.
Hier  op mijn werk  lopen trouwens ook genoeg zwangeren rond.
Ik heb mijn collega`s niet verteld dat wij "bezig " zijn,  dus kan ik ook niet vragen  hoelang zij er over gedaan hebben.
Bij ons hoef je vanaf 26 weken zwagerschap   ook geen nachtdiensten meer te draaien.
Veel succes allemaal,
groetjes Zoey    

Hallo,
Geen idee of het invloed heeft. Werk zelf ook in de zorg en bij ons was het in 1 keer raak ben nu 5 week en 3dagen zwanger! Ook heb ik verschillende collegas die zwanger zijn van 1 weet ik dat ze er meer dan een jaar over hebben gedaan, de rest was ook vrij znel zwanger
gr Sis

Terug
Bovenaan