Onregelmatig werk invloed op vruchtbaarheid ?

A

Anoniem

Guest
Nee, ik wil jullie niet bang maken, ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen...  
Ik heb gelezen dat het werken in ploegendiensten invloed kan hebben op de kwaliteit van het sperma.
Hoe zou het dan zitten met onze eicellen ?
Zijn er hier mensen die onregelmatig werken, en al wat langer bezig zijn om zwanger te raken ?
Wij zitten beiden in de verpleging, Ik werk als vaste nachdienst.

Groetjes Zoey

Zelf werk ik ook in onregelmatige diensten. Bij ons eerste kindjeduurde het 7 of 8 maanden. Nu we voor nummer 2 gaan, zitten we al in ronde 10, maar ik weet niet of dat met onregelmatige diensten te maken heeft. Mijn zus werkt net zoals haar man in dagdienst en zij deden er 1jaar over. Naar mijn mening is het soms ook een kwestie van geluk. Je moet trouwens op het juiste moment klussen en dat is niet bij iedereen zo simpel te berekenen. In elk geval veel suc6 en hopelijk ben je snel zwanger. Natje

Hoi,

Ik werk ook onregelmatig, zit ook in de zorg.
Ik ben al vanaf oktober bezig, maar nog steeds niet raak!
Maar mijn schoonzus, werkt ook onregelmatig en die  was net begonnen met het proberen voor een tweede. En zij is meteen zwanger.
Dus ik denk persoonlijk dat onregelmatige diensten niet van invloed is op je eitjes....
Succes,

Groet Mitchy

Ook ik heb te maken met onregelmatige diensten. Maar of het invloed heeft, geen idee.
Onze twee dochters kwamen vrij onverwacht, toen was ik helemaal niet bezig met het tellen van rondes. Maar nu we voor een derde gaan, ben ik er veel bewuster mee bezig en laat het langer op zich wachten.
Heb soms wel het idee dat die onregelmatigheid een natuurlijke anticonseptie is, heb vaak eisprongen tijdens nachtdiensten volgens mij en dan komen we elkaar in bed maar weinig tegen.
Ach, als ik zie hoeveel collega's zwanger zijn geworden, zal het nog wel meevallen met de invloeden. Veel sukses en werkse (als je dit vannacht leest tenminste)
Groeten, Greetje

hoi,