onregelmatig werken en 2 kids

<p>hallo allemaal,</p><p>mijn vrouw en ik verwachten in December ons 2e kindje. we maken ons alleen vreselijk zorgen over het regelen van opvang.</p><p>we werken beide onregelmatig. dat is nu redelijk te combineren omdat we een aantal familieleden hebben die af en toe oppassen. echter we kunnen het hun niet aandoen om ook nog eens een babytje te verzorgen en een peuter om je heen. we ruilen al veel zodat we veel contra werken vroeg/laat en ik ga ouderschapsverlof nemen 2 jaar lang 1 dag per week. maar van baan wisselen is heel lastig beide vast contract en koophuis dus echt heel veel minder werken zit er niet in. </p><p>kinderopvang of gastouder is nu onze eerste gedachte maarja gaan we dan een baby daar brengen en de peuter thuis laten en het gaat vaak maar om een paar uurtjes oppas in de middag..</p><p>Wie heeft er tips </p><p>aangezien we nog geen eerste termijn echo hebben blijf ik even anoniem voor het geval er bekenden op dit forum zitten ?</p><p> </p>
 
Kan je niet met je werkgever afspraken maken over de invulling van die 8 uur ouderschapsverlof per week? Dat je die ook flexibel opneemt?
Bijvoorbeeld dat je het zo met je vrouw regelt dat je 2 dagen 4 uur opneemt zodat je in ieder geval een dag minder opvang nodig hebt. 
 
Gefeliciteerd.
 
Hier dezelfse situatie alleen maar 1 baby! Wij kunnen ook geen vaste ouderschapsdag opnemen helaas. Die van ons gaat naar de opvang voor 2 max. 3 dagen afhankelijk van de roostering. Wij hebben wel flexibele opvang dit is duurder, maar weinig keuze.
 
Mocht je opvang willen, dan raad ik je wel aan om zsm in te schrijven
 
Ik ken het probleem. Mijn man en ik werken in hetzelfde bedrijf met zeer onregelmatige tijden. Wij hebben twee dochters een van 3 jaar en een van 17 maanden. We hebben met familie alles geregeld, want opvang is geen optie, er zal altijd dan nog opgepast moeten worden. Hier in de regio hebben we helaas geen flexibele opvang. Ik weet niet waar je woont, maar misschien zit er bij jullie wel een in de buurt. Of probeer goede afspraken bij een opvang te maken.
 
Lastig he?
Ik werk zelf onregelmatig en me man vast.. Vond het ook erg spannend.
Wij hadden flexibele opvang aangevraagd, echter zitten de groepen zo vol, dat ruilen alsnog bijna onmogelijk is!
Wellicht kun je met je werk een of twee vaste werkdagen afspreken? Bijvoorbeeld altijd maandag en dinsdag dagdienst? Dan kan jullie baby die dagen naar de opvang. Zo heb ik t ook op mijn werk..
Onze baby is nu 8 weken dus ben benieuwd hoe het straks gaat
 
ik werk in een vol continu rooster dus een vaste vrije dag krijg ik niet. ben nu ook aan het kijken of we met minder geld kunnen zodat 1 van ons minder kan werken. kinderopvang lijkt me ook zo raar, breng ik dan de baby daarheen of ook onze peuter die niet gewend is aan kinderopvang. de meeste problemen hebben we tussen 13.00 en 16.00 als onze diensten overlappen. 
nog een off topic vraag,  hier zitten meer dames dan heren op het forum, hoe ga ik om met de vreselijke stemmingswisselingen van mijn vrouw? dit had ze niet zo erg bij ons eerste kindje..ik probeer al vooruit te denken en te plannen qua financieen en verbouwingen maar lijkt erop dat ze daar helemaal niet mee bezig is. onze 2.5 jarige peuter zit ook in een lastige nee fase..
 
Terug
Bovenaan