onregelmatig werken en zóóó moe

A

Anoniem

Guest
Zijn er meer as. mama's die onregelmatig werken en vreselijk moe zijn?

Ik ben nu 3 maanden zwanger en ben echt doodmoe. Werk onregelmatige diensten van 7.30 tot 16 uur of van 15.30 tot 23.30 uur. Ik moet nog  één keer 2 nachtdiensten draaien.

Heb het gevoel dat ik het niet volhoud. Na een rit van 5 diensten rust ik niet voldoende uit. Van de moeheid krijg ik knallende koppijn, ben huilerig en voel me totaal niet fit.

Nu heeft dit alles natuurlijk ook te maken met hormonen enzo en wordt het waarschijnlijk snel beter, maar toch....

Zijn er andere vrouwen die dit ook hebben, of iemand die tips voor me heeft wat ik hiermee kan doen?

TX

hai femme,
wat balen dat je zoooooooo moe bent!!
al ben ik niet meer zwanger, ik werk ook onregelmatig en heb wel wat tips die ze bij ons op werk gebruiken om zwangeren die zo moe zijn te ontlasten:
* in onze CAO staat dat je, vanaf moment dat je zwanger bent geen nachtdienst hoeft te draaien (scheelt voor sommigen echt veel!). Je kan wel denken, nog maar 2 nachten, maar die kunnen je wel nekken!! (zelf vond ik nachten wel prettig, dan kun je toch wat meer eigen tijd indelen, maar ze gingen me ook goed af)
* je kan aan roosteraar vragen of je minder lange series hoeft te werken, bijv 3 werken 2 vrij ipv 6 werken 4 vrij. Daar had ik op laatst veel profijt van..
* je kan naar bedrijfsarts stappen en dit probleem voorleggen. Er zijn allerlei voorstellen die ze dan hebben (bijv tot 14u werken in dag en tot 21u in avonddiensten)
* ik heb in bv-periode ook moeheidsperiode gehad en veel baat gehad bij floradix. Dit is een kruidenelixer (klinkt dat he, hahaha), die je bij etos/ kruidvat/ apotheek etc kan kopen.

En, 1e 3 maanden zijn de moeheidsmaanden he. In 2e trimester komt de "energie-boost" zeggen ze. Ik had geen energie voor 10, maar merkte duidelijk verschil!!

En misschien is het goed om nu een paar dagen ziek te melden, zodat je ff op adem kan komen en dan weer aan de slag te gaan? Je moet nu niet alleen aan jezelf denken maar ook aan je kleintje en je hebt nog wel een tijdje te gaan he!!
Veel sterkte, groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

hoi femme

ik ben nu bijna aan het eind en heb ook ploege diensten de vroege van 6.00 tot 14.00 trek ik bijna niet meer. maar de late dienst juist wel van 14.00 tot 22.00 en daarna lekker slapen.

kan je niet ruilen met collega's die nachten.

ik ben echt kapot heb nu wel rustige werk maar wel 8 uur staan.

ik heb nog zes dagen te gaan . en echt aan het aftellen.

nou doei doei lucy november forum.

Hoi

Als je inde zorg werkt hoef je volgens cao na drie maanden niet onregelmatig meer te werken, al je dienst tijden moeten vallen tussen 7 en 18 uur.
Dit als je het te zwaar vindt maar je kunt ook een tussen oplossing bedenken bv alleen een late dienst voor een vrije dag , je moet doen waar je je zelf het beste bijvoelt.

Groetjes

Terug
Bovenaan