onregelmatig werken

Ik werk met verstandelijk gehandicapten en werk daardoor onregelmatig. Nou heeft dat heel veel voordelen want ik heb maar weinig oppas nodig MAAR DIE WEEKENDEN BEGINNEN ME ZO TEGEN TE STAAN.

Man lekker thuis geen drukte van door de week en dan moet ik werken. Zal ook vast komen omdat ik zo lekker lang vrij ben geweest maar toch.

Sandra mv Nick en Tess

Hoi,

Ik begin morgen ook weer met werken,.. en ja,.. op een zaterdag!! grrr..
Ach, ik ben lang vrij geweest dus mag niet klagen, maar toch..

Heeft voor en nadelen dus dat onregelmatig werken.

Esmé mv Kay

Hoi,

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. Sinds we kinderen hebben heb ik ervoor gekozen om alleen nog maar nachtdiensten te draaien (gemiddeld 2 per week)
Het bevalt me prima, ik heb eigenlijk bijna nooit oppas nodig, want m'n man is er 's nachts wel en overdag ben ik lekker bij m'n meiden.
Als ze wat ouder zijn wil ik wel weer overdag gaan werken, maar voorlopig is dit het meest ideaal voor me.

Liefs Annemarie

Hoi,
ik werk ook in de zorg,bij dementerende mensen.Ook onregelmatig dus.De weekende vind ik ook niet zo fijn.Maar gelukkig werk ik maar halve dagen(kan geen hele meer vanwege gezondheid)Ik moet vanavond en morgenvroeg dus dan leg ik mijn meisje in bed rond 12/12.30 en haal haar zondag middag weer uit.(de rest is voor mijn vriend,de uren ertussen)....Ik .zie haar lang niet.Doorde weeks werk ik 1 week `s morgens en 1 week `s avonds(wel maar 15 uur per week per 1 febr,nu nog 18 u)Wij hebben hierdoor ook geen oppas nodig.
Groetjes Gaby

Hallo allemaal, bij mij is het net andersom; vriendlief werkt in de verslavingszorg, ook met onregelmatige diensten. Hierdoor komt het overgrote deel van de zorg voor onze Isa op mij neer (ikzelf werk 3 dagen, Isa gaat 2 dgn naar het kdv en mijn vriend is 1 dag met haar thuis). Vooral als hij een aantal nachtdiensten achter elkaar heeft vind ik dat vaak zwaar, mede omdat onze mop nog niet doorslaapt en ze ons/mij op dit moment nog slaapproblemen bezorgd! Wanneer die slaapproblemen over zijn en ons meisje doorslaapt 's nachts zal ik  die zorg waarschijnlijk als minder heavy ervaren.

Poppetje71

Ook ik werk in de gehandicaptenzorg, maar als activiteitenbegeleidster. Dus voor mij geen onregelmatige diensten. Toen ik  op de woning werkte  vond ik de onregelmatigheid zo vervelend. Ik was vrij als andere werkte en als andere bv lekker een avondje uit gingen, moest ik werken of de volgende ochtend vroeg.
Voor mij geen onregelmatige diensten meer, daar ben ik een te grote structuurkip voor.

Groetjes Pauline

Hallo allemaal,

Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis en werk ook onregelmatig. Probeer regelmatig nachtdiensten te draaien (breng dat uiteraard wel m'n mannetje overdag even bij m'n moeder, kan ik even slapen....). Ik werk 2 weekenden per maand, baal daar wel eens van maar gelukkig is mijn man ook op donderdag vrij en dan doen we gezellige dingen....

Esmeralda (mv Matthijs 21-08-2006)

hoi..
ik werk op een kdv. 3dagen.
ik heb er aan zitten denken om 2,5 dag te gaan werken..maar wacht nog even af.
want ze willen nu dat we langer gaan werken op een dag...ik vindt dat wel veel maar hb dan het voorstel dat ze me 3 om twee dagen laten werken.dat scheelt dan ook weer.
ik moet de ene keer wat vroeger beginnen dan de andere keer.
Wij hebben het grote voordeel dat Mijn vriend ploegen diensten draait.
Zo kan onze dochter s,middags vaak bij hem zijn en soms s,morgens.dan hoeven we maar voor halve dagen opvang.mijn moeder past op en woont vlakbij,dat is heerlijk soms gaat ze evn naar haar huis en soms slaapt Mila lekker in haar eigen bedje.
in het weekend zijn we allerbei thuis,dat is wel fijn.ik werk op ma -di-vrij en ben dus door de weeks nog twee dagen achter elkaar thuis,dat is ook fijn.
groetjes piewie-mama van mila 16-9-06

Terug
Bovenaan