onregelmatig

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraag;

Sinds november ben ik gestopt met de pil, om eerst maar weer eens normaal ongesteld te worden, na tien jaar de pil te hebben geslikt. Sinds juni gaan mijn man en ik ervoor. Mijn probleem is alleen dat ik erg onregelmatig ben en totaal niet weet wanneer en of ik mijn eisprong heb. De laatste maanden heb ik cyclussen van 24 31 en de laatste keer van 47 dagen. Deze maand ben ik vandaag 24 dagen onderweg, maar heb ik een paar dagen terug een soort rood/bruinig afscheiding gehad. Dit was niet elke dag, maar ongeveer om de dag en drie keer.
Komt mijn verhaal iemand bekend voor? Wil namelijk niet voor niets naar de huisarts, maar vind het wel vervelend dat ik niet weet wanneer ik vruchtbaar ben en ook niet weet wanneer ik ongesteld wordt

kus Ran

Hoi Ran,

Ik herken je verhaal heel erg, maar alleen het stukje van wel iets regelmaat ken ik helemaal niet.

Ja van voor ik aan de pil ging, zat er iets regelmaat in zoals jij verteld.

Ik ben sinds mei 2005 gestopt met de pil omdat ik terwijl ik de pil slikte helemaal niet ongesteld werd en toch wel eens wilde weten waar ik aan toe was en de gyn. uit mijn oude woonplaats zei toen dat het wel vaker voorkwam dat vrouwen niet ongi werden als ze de pil slikte en wilde ik er achter komen of het weer op gang kwam zou ik moeten stoppen met de pil.
Maar omdat onze situatie het toen nog niet toeliet besloten we om ons dan maar geen zorgen te maken over het niet ongi worden.
Maar ja omdat ik me ook niet echt prettig voelde met die zooi in mijn lijf zijn we dus gestopt in mei vorig jaar. Toen hebben we nog niet besloten om ook gelijk maar proberen om zwanger te raken, maar hebben we toch nog condooms gebruikt tot en met december 2005.

Nu zijn we dus bijna een jaar verder en ik ben pas 3 keer ongi geweest. Dit was direct nadat ik gestopt ben met de pil, daarna eind augustus vorig jaar en begin juli dit jaar.

Dus ik herken je verhaal wel en omdat wij toch graag kindjes zouden willen zijn we afgelopen woensdag toch naar de gyn geweest en is voor ons de weg van ziekenhuis onderzoeken begonnen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en misschien zullen er nog meer vrouwen zijn die hier mee te maken hebben gehad of nog hebben.

veel succes

Groetjes Esther

hey hey

ik ben in maart gestopt en ben toen naar 53 dagen ongi geworden en daarna tot nu nog niet weer!!! kus kus

Hoi Ryan. Wat grappig ik schrijf net een berichtje over hetzelfde probleem. Had de jouwe nog niet gelezen. Ik ben in maart gestopt met depil en ben sinds dien erg onregelmatig ongesteld van 37 dagen tot 47 dagen.
Wel balen he? Elke maand weer afwachten of het misschien deze keer raak is geweest en dan weer in spanning als je overtijd bent.

Ja, ik las net ook jou berichtje.
Het is erg vervelend, niet alleen om te weten wanneer je vruchtbaar bent, maar ook omdat ik constant overal met tampons loop te slepen, en het natuurlijk altijd komt als je het net niet verwacht had of ze bent vergeten mee te nemen. Ben vandaag op dag 28, maar tja dat zegt bij mij dus niet veel.
Ik moet zeggen als ik de andere verhalen lees, is het bij mij haast regelmatig te noemen. Ik had alleen na het stoppen met de pil dat ik cyclussen had van 14 dagen en twee en een halve maand. Daarna zit het tussen de 24 en 48.
Wat kan je hier toch onzeker van worden. Zo zou ik mezelf tot een half jaar terug nooit bestempeld hebben!
groetjes Rannie
En maar weer afwachten!
Succes   iedereen

Terug
Bovenaan