Onregelmatig

Hi,

Ik zit er zo erg doorheen. 29 september 2020 ben ik officieel gestopt met de pil. 3 november heb ik positief getest op zwangerschap. 11 december is mijn miskraam begonnen jammer genoeg. Het heeft 7 dagen geduurd tot het bloeden van de miskraam gestopt was. 29 januari had ik me eerste menstruatie na de miskraam. Deze menstruatie was iets langer dan normaal. In maart ben ik toen ook weer netjes op tijd ongesteld geworden. In april was ik 2 weken over tijd zonder positieve test jammer genoeg. Toen ik ongesteld was heeft een een week geduurd zoals normaal en 12 dagen later was ik WEER ongesteld. Dit is zo erg frustrerend. Ik heb een grote kinderwens en dit vind ik gewoon heel zwaar. Ik ben nu weer 7 dagen overtijd zonder een positieve test. Iemand ervaring hiermee gehad, wat kan ik hiermee?

Na 12 dagen alweer ongesteld zijn klinkt wel gek, en je beschrijft ook dat je menstruaties soms langer zijn. Op zich kan het even duren voordat het weer als vanouds is na een miskraam (en gezien je daarvoor aan de pil zat is het lastig om te zeggen wat daarvoor 'normaal' was), maar ik zou toch even contact opnemen met de huisarts/verloskundige. Ik denk niet per se dat er daarom iets mis is, maar wellicht kan een arts een en ander uitsluiten en je zo geruststellen.
Ik had zelf trouwens 1 november een positieve zwangerschapstest in handen, in januari een miskraam (in december al op de echo vastgesteld dat het hartje gestopt was) en sindsdien niet opnieuw zwanger. Ik merk ook dat dat frustratie oplevert, zeker nu de uitgerekende datum dichterbij komt. Hoewel ik ook heel goed weet dat het allemaal nog veel langer kan duren had ik in december toch de hoop van 'een kindje in 2021 kan misschien nog' en later 'met de uitgerekende datum ben ik vast naar een nieuwe uitgerekende datum aan het toeleven', maar helaas tot nu toe teleurstelling die me harder raakt dan ik zou willen en ik bereid me alvast voor op 'misschien lukt zwanger worden in 2021 nog'. 

Op basis waarvan denk je trouwens overtijd te zijn? Heb je ovulatietesten gedaan? Temperatuur bijgehouden? Of alleen op basis van cyclus lengte?

Terug
Bovenaan