Onregelmatig

Goeienavond iedereen,
Ik ben sinds oktober gestopt met de pil en tot nu toe 2x een natuurlijke mensturatie gehad. Ik zit nog half in de 2e (ik noem het half want weet niet wat ik er van moet vinden). Hij was erg licht en niet wat ik gewend ben van mijn mensturaties (ook niet tijdens pil gebruik, die waren heftiger). En het kwakkelt en rommelt heel erg en dat vind ik zo vervelend. Af en toe verlies ik wat bloed (2 tot 3x per dag). En elke keer als ik denk dat het de goeie kant op gaat is het weer mis (dan gaat het bijvoorbeeld een hele dag bijna goed en 's nachts ook, en de volgende ochtend heb ik weer een bloeding). Zijn er mensen die dit herkennen? Ik heb al eens met de assistente van de huisarts gebeld maar die zegt dat mijn lichaam moet wennen (dat geloof ik ook graag). Maar mijn menstruatie duurt nu al 10 dagen en ik ben heel bang dat ik weer ontzettend onregelmatig ongesteld ga worden. Voordat ik aan de pil ging (zo'n 10 jaar geleden) wat ik het erg onregelmatig, soms 3 weken achter elkaar en dan een paar dagen niet en daar ging het weer. Ik heb daar echt geen zin aan, maar we willen graag een kindje dus weer aan de pil gaan is geen optie.
Herkent iemand dit of heeft iemand tips? Of kan ik gewoon beter langs de dokter gaan. Het bloed verlies is echt minimaal.
Groetjes,
G.
 
Kan inderdaad bij het ontpillen horen. Meestal doen ze tot 1 jaar niks. Dus denk niet dat het zinvol is om al na 4 maanden naar de huisarts te gaan.
 
Terug
Bovenaan