Onregelmatige cyclus aka waanzin

<p>Ik ben in januari gestopt met de pil, na langdurig gebruik. Sindsdien ben ik nog maar twee keer ongesteld geworden. Ik weet, hoor en lees dat dit niet ongewoon is en dat je je lichaam de tijd moet geven om te ontpillen, maar uhm..  hoe dan? Het is nu alweer 93 dagen geleden dat mijn laatste cyclus startte. Nu heb ik gevoelige tepels, ben ik vermoeid en heb ik steken in mijn buik. Ik hoop dat het een teken is. Op dit moment maakt het me niet uit van wat: zwangerschap of ongesteld worden. Zou allang blij zijn als er weer iets gebeurd. Iemand tips of bemoedigende woorden ;)</p><p>Xx</p>
 
Oh wat herkenbaar! Ik ben in juni 2017 gestopt met de pil. Na 3 heeeeeele lange cyclussen heb ik in december 2017 positief getest.. Helaas een miskraam. Na 2 rommelige cyclussen word ik nu om de 33 dagen ongesteld.. Helaas nog steeds niet zwanger.
Als die klachten langer dan 2 weken aanhouden, zou ik een testje wagen. Ik heb namelijk de zelfde klachten van eisprong tot menstruatie. 
 
D Roosje, dan ben je al eventjes bezig ? Wel fijn om te lezen dat je nu een regelmatige cyclus hebt. Ondanks het feit dat het je tot op heden nog niet gelukt is, lijkt het me wel fijn dat je weet waar je aan toe bent? Hier in huis hebben we het "plannen" maar weer los gelaten. We weten het niet en het werd er niet gezelliger op in de slaapkamer. 
Ben benieuwd wat de klachten me nu eigenlijk vertellen. Was van plan om vrijdag een test te doen,  omdat het nu al zo lang duurt, maar denk je dat het beter is om te wachten aangezien de klachten iets van de laatste twee dagen zijn?
 
Klachten hoeven niks te betekenen, aangezien je geen aanknopingspunten hebt voor je cyclus, zou ik gewoon binnenkort even testen (met ochtendurine). Dan weet je iig meer. Ik werd ook maar niet ongesteld en dacht dat ik gewoon moest ontpillen, maar ik bleek wel zwanger.. ik testte voor een geplande meidenavond met alcohol, en wilde een zwangerschap uitsluiten. Maar toen stond er echt een plusje! Overigens klachtvrij. Maar voor hetzelfde geld ben je zwanger..
 
Ik zou wachten.. Ik heb al 7 dagen dezelfde klachten: misselijk, gespannen borsten en buikkrampen. Na zoveel testjes te hebben verspild, ga ik zeker nog een week wachten!
 
Maar jij bent al veel verder in je cyclus. Misschien zou je toch even kunnen testen om jezelf gerust te stellen?!
 
Ik zit een beetje in dubio. Heb zaterdag ook een stapavond gepland met alcohol. Aan de ene kant denk ik ook dat ik nog best een week kan wachten. Die testen kosten inderdaad ook genoeg en tot op heden zijn ze telkens negatief, waardoor ik nu ook weinig verwachtingen heb. Aan de andere kant zou ik echt balen als ie volgende week wel positief blijkt en ik dus dit weekend lekker los ben gegaan. Misschien toch maar het zekere voor het onzekere nemen..
 
Dan kan je het beste zaterdagochtend testen zodat je weet waar je aan toe bent. Als je twijfelt over dat je mogelijk in een innestelingsperiode zit, zou ik max 2 glazen drinken..
Ik ben er ook makkelijker in geworden. Ik heb voor de zwangerschap 6 maanden + 3 maanden zwangerschap als een zwangere geleefd. Geen sushi, geen wijn, geen biefstuk.. Daar ben ik nu al een aantal maanden mee gestopt. Ik werd helemaal gek van het opletten, temeraturen en ovulatietestjes. Heb alles maar losgelaten. 
 
Ja, denk dat ik toch een test ga doen en niet nog een week of twee wacht. Wil het liever zeker weten dan dat ik in twijfel blijf en over een tijdje blijkt dat ik dus toch wel al zwanger was.. Zou er van balen. 
Begrijp het goed dat je ervoor hebt gekozen om minder op te letten na je miskraam en 6 maanden daarvoor. Je moet natuurlijk ook gewoon nog wel genieten van al het lekkers tot er een test komt die een tweede streepje of plusje toont. Dan heb je 9 maanden om dat weer af te zweren. 
Ik hoop voor je wel dat die tijd snel voor je aanbreekt. Ik ben er al klaar mee en ben eigenlijk nog maar net begonnen haha..
 
Terug
Bovenaan