Onregelmatige cyclus, bruine afscheiding

Ik ben 23 jaar en ik ben begin dit jaar gestopt met de pil. Ik ben altijd al onregelmatig ongesteld geweest en heb ook ondergewicht. In de jaren voordat ik met de pil begon had ik wel om ongeveer de 28 dagen last van een week bruine afscheiding, wat soms resulteerde in wel normaal ongesteld worden, maar soms dus ook niet. Na het stoppen van de pil ben ik tot september iedere keer gewoon ongesteld geworden en de laatste keer dat ik bruine afscheiding had was 15 september, dit hield een week aan. Daarna ben ik niet meer ongesteld geweest en heb ik ook geen last meer gehad van bruine afscheiding. Nu 3,5 maand verder heb ik vanaf afgelopen zondag last van bruine afscheiding. Woensdag heb ik een ovulatietest gedaan en deze was zowaar positief, na gisteravond (donderdagavond) geklust te hebben met mijn vriend, heb ik vandaag last van lichtelijk bloedverlies.

Omdat ik dus altijd al problemen heb gehad met mijn cyclus maakt het me heel onzeker over de mogelijkheden om zwanger te worden, zeker ook met mijn ondergewicht (aankomen lukt niet gemakkelijk). Zou er toch een kans kunnen zijn dat het misschien toch gelukt is? Heeft iemand misschien ervaringen met een soort gelijk iets en die toch zwanger is geworden?
 
Hoi Madelon,

Ik heb nog geen ervaring met het zwanger worden. Wel heb ik net als jou een onregelmatige cyclus sinds het stoppen van de pil. Wij willen ook graag een kindje.
<p style="text-align: right;">Afgelopen week een kleine dag bruinverlies gehad op dag 17/18 van mijn cyclus. Deze cyclus al geregeld geklust maar weet niet precies wanneer me eisprong is (heb nog geen ovulatie testen gebruikt). Elke maand weer spannend of het gelukt is de ja of de nee...</p>
 
Misschien toch een idee om ovulatietesten te gaan gebruiken!

Ik ben vandaag ongesteld geworden, of het moet zo'n hevige ovulatiebloeding zijn. Dus 3 dagen na de positieve ovulatietest ben ik ongesteld. Wat wil dat zeggen? Klopte de ovulatietest niet of is mijn lichaam gewoon zo raar bezig?
 
Terug
Bovenaan