Onregelmatige cyclus en toch snel zwanger?? Wat is jullie ervaring?


Hoi zwangere dames!
 
Ik ben nog niet zwanger maar ga binnenkort 'voor het eggie klussen' zoals dat hier heet!
Nu heb ik een vraagje aan jullie:
Ik ben in maart gestopt met de pil en daarna 4 x ongi geworden.
Cyclus is alleen wel onregelmatig.
Na de stopweek werd ik weer na 28 dagen ongi, toen na 31 dagen en de laatste keer na 39 dagen.
Wanneer ik mijn ovulatie heb is me een raadsel. Ik weet dat je met ovulatie tests en temperaturen dat kan uitzoeken maar dan ben je er meteen zo mee bezig en dat wil ik liever niet.
Zijn er dames onder jullie die ook zo onregelmatig ongi waren en toch redelijk snel zwanger werden?
Of betekent een onregelmatige cyclus dat je meestal langer bezig bent om zwanger te worden?
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaring is!
Veel geluk met jullie zwangerschap!
Billie
 
Hoi Billie,

Ik heb ook een hele erge onregelmatige cyclus gehad. Ik was in april 2004 gestopt met de pil en ik ben in december 2004/januari 2005 zwanger geworden.

Het eerste advies wat ik kreeg was om de dag vrijen. Daar het mannelijk zaad 48 uur kan leven in de vrouw.

Helaas had het bij mij een andere oorzaak dat ik niet "vlug" zwanger raakte. Ik stond op het punt om Clomid te gaan slikken, toen ik toch spontaan zwanger werd. Clomid zijn hormoontabletten die je cyclus regelmatig maken en de eisprong bevorderen. Deze kreeg ik voorgeschreven van de gyneacoloog, na een aantal onderzoeken. Dit is eventueel nog een andere oplossing.

Succes, Monique (27 weken/1 dag)
 
Ik heb ook een vrij onregelmatige en lange cyclus (schommelt tussen de 30 en 39 dagen). Toen ik een half jaar met de pil gestopt was ben ik ovulatietesten gaan gebruiken en toen bleek dat ik wel telkens exact 14 dgn na mijn eisprong ongesteld werd, maar die eisprong wisselde dus wel. De 3e maand dat ik ovulatietesten gebruikte was ik zwanger (dus in totaal na 9 mnd). Helaas kreeg ik na 7 weken een miskraam. Na mijn miskraam was ik gelukkig wel gelijk weer zwanger en inmiddels ben ik alweer 24 weken in blijde verwachting.

groetjes,
Simone
 

Hoi hoi,

ik heb ook altijd een onregelmatige cyclus gehad, maar toen ik met de pil ben gestopt, was het al de 2e keer raak!
Heb gewoon ongeveer uitgerekent wanneer mijn vruchtbaarste periode zou zijn, heb daar een aantal dagen vanaf en bijop geteld, nou, en al die dagen elke dag sex gehad. Volgensmij zit je dan op 1,5 week. Weet dat niet meer precies. En ff 3 minuutjes ofzo blijven liggen na het sexen, zodat het sperma er niet gelijk uitloopt.
Maar zou niet gelijk met temperaturen beginnen, gewoon lekker veel sexen en ff afwachten. Proberen er niet te veel mee bezig te houden. Ik zat toen middenin een verhuizing, dus dat was wel lekker.

Héél veel succes! En laat ff weten als het zover is!

Groetjes Cody 26w6d
 
Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga het maar even afwachten! Ben natuurlijk nog niet heel lang gestopt met de pil dus misschien trekt het wat bij.
Ik hoop snel zwanger te zijn natuurlijk. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we het nu rustig aan doen en sexen wanneer we er zin in hebben. Dus geen ovu tests, geen temp meten, gewoon vrijblijvend zeg maar...
En in september gaan we er iets serieuzer mee bezig, mocht ik dan nog niet zwanger zijn. Dan ga ik net als Codi maar even mijn vruchtbaarste dagen proberen te bepalen en daar wat dagen bij optellen...En dan 'klussen' maar! (Gek woord).
Mocht dat na een aantal maanden nog niet baten start ik gewoon met ovu tests enzo...
Als dat OOK niks zou worden ga ik wel naar de HA.
Maar daar ga ik maar niet van uit.
Al zakt de hoop je soms wel in de schoenen   als je alles zo leest op het zwanger worden forum!

Nou meiden, geniet van de komende periode!
Als ik zwanger ben laat ik dat hier meteen weten!

Liefs, Billie
 
Terug
Bovenaan