Onregelmatige cyclus maar wel een positieve ovulatietest?

Vraagje, wellicht dat meerdere dit hebben meegemaakt en kun je jouw ervaring delen.
Wij hebben inmiddels een kindje via IUI van net een jaar, wij hebben dit traject doorlopen omdat mijn menstruatie heel onregelmatig is.
Na de 1e ronde met 50mg Clomid, was mijn eitje niet groot genoeg om de cyclus te starten.
Maar de 2e ronde na een ophoging van totaal 100mg clomid, bleek ik een eitje te hebben die groot genoeg was en bleek het meteen raak!
De zaadcellen van mijn partner zijn gecontroleerd in het ziekenhuis en die waren van goede kwaliteit, dus daar zal het niet liggen.
Nu hebben wij afgelopen maand besloten om te proberen met ovulatietesten de eisprong op te sporen.
Zodat we optijd kunnen starten met een mogelijke spontane zwangerschap ipv weer via een traject.
Aangezien ik onregelmatige cyclussen heb (30, 58, 74, 58, 51, 31 dagen) dacht ik niet dat ik hem zo snel zou kunnen vinden.
Maar op 22 juni (dag 1) heb ik een licht bloedverlies gehad met op 24 en 25 juni (dag3/4) een hevig bloedverlies, binnen 30 minuten een XL maandverband wisselen voor de beeldvorming.
Nu heb ik 9 juli (dag 18) vroeg in de middag een clear blue ovulatietest gedaan, met enkel een cirkel. Alleen in de avond had ik een stilstaande smiley. :)
Hier dan ook meteen de keuze gemaakt gemeenschap te hebben met mijn partner.
Nu zou ik volgens de website van clear blue afgelopen vrijdag al een early zwangerschapstest ( 6 dagen voor NOD) kunnen doen.
Dit heb ik echter niet gedaan om teleurstellingen te voorkomen.
Nu heb ik wel de afgelopen weken de bekende kwaaltjes gevoeld, en vandaag 24 juli een zwangerschapstest van de Action gedaan (niet de eerste urine).
Maar hier was niks op zichtbaar…
Ben ik te vroeg? Of kan iemand me meer vertellen gezien mijn onregelmatige cyclussen wanneer ik zou moeten testen?
Vandaag zou dag 33 zijn tov de 1e dag met een “lichte bloeding” tov de hevige bloeding is het dus dag 31.
Ik hoop stiekem zo dat het lukt zonder een traject..
Alle tips en ervaringen zin welkom.
 
Het kan zijn dat je te vroeg bent, maar ook dat het niet gelukt is deze ronde. Dat je een eisprong hebt wil niet zeggen dat je dan ook direct zwanger raakt. Elke cyclus/eisprong heb je 20-30% kans op een zwangerschap. Enige dat je kan doen is afwachten of je ongesteld wordt en zo niet dan nogmaals testen
 
Ja je kan zeker te vroeg zin met testen. Hcg maakt niet iedereen even snel aan. Maar ik herken ook wel echt dat ik dacht zwanger te zijn door verschillende kwaaltjes en het vervolgens toch steeds niet was… dus echt afwachten. 15 dagen na positieve ovulatie test heb je wel de kans dat je test redelijk betrouwbaar is.
 
Door het eerste IUI traject weet ik dat mijn lichaam gewoon niet snel is met ontwikkelen van alles wat erbij komt kijken.
Maar wel vruchtbaar genoeg om het in de 2e ronde met de juiste afstelling van hormonen dus te laten slagen.
Ik had inderdaad ook gelezen dat als ik 9 juli de piek had, die nacht het gezellig heb gemaakt, dan dus binnen 48 uur m’n ei zou springen.. en ik reken 6-12 dagen na de piek dat de innesteling heeft plaats gevonden (14-21juli) en dan nog een week erna voor genoeg hcg om te testen.. dan kan de week tot de 28e juli zijn toch? Oftewel einde van deze week..
Ik ben heel benieuwd, ben nog steeds niet ongesteld namelijk.. heb nu wel buikkrampen etc. maar normaal na een kleine vrijpartij wordt ik dan al direct ongesteld. Maar nu nog steeds niks… dus er zit niks anders op dan even geduldig afwachten denk ik…
 
Bedankt voor je reactie! Als ik reken zit ik nu op dag 35 na de 1e menstruatiedag (licht bloedverlies, en dag 33 als ik van de heftige doorbraak bloeding reken) en heb echt alle symptomen van een zwangerschap ervaren (heb al een zoontje van 1) maar tot op heden nog steeds een negatieve zwangerschapstest (early action test)… ik heb mezelf voorgenomen nu echt tot het weekend te wachten want het is echt killing.. hopelijk wordt al het wachten in spanning beloond en kan ik mededelen dat het een positieve zwangerschapstest zal worden… gezien mijn onregelmatige cyclus, maar dus wel de piek gevonden te hebben en direct sex te hebben gehad, met daarna ook 2 dagen later voor de zekerheid… hoop ik maar dat het gelukt is! Spannend!!
 
Terug
Bovenaan