onregelmatige cyclus na curettage?

Hallo dames,

Deze vraag heb ik ook al op het 'zwanger worden na miskraam-forum' gesteld, maar misschien dat er hier ook ervaringsdeskundigen meelezen.... Ik hoop dat jullie mij ervaringen kunnen vertellen!

Wie heeft er ervaring met een onregelmatige cyclus na een curettage?
Ik heb normaal een cyclus van 25 dagen. Op 11 januari vanwege een missed abortion (9 weken zwanger) gecuretteerd, toen na 34 dagen weer ongesteld, op valentijnsdag.  Maar nu zijn we inmiddels alweer 27 dagen verder en ben ik nog niet ongesteld! Ik had wel een paar keer wat krampen maar het zette tot nu toe niet door.

Ik zou graag van anderen horen of zij ook een onregelmatige cyclus hadden na een curettage, want ik weet nu niet zo goed wat ik hiervan moet denken (in principe zou het ook kunnen dat ik weer zwanger ben maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk). Ik heb ook geen zin om er al een test tegenaan te gooien want mocht ik toch zwanger zijn dan zal dat snel genoeg blijken en dan kan het ook nog wel even wachten, zo'n test. Ik voel me verder niet heel anders dan anders, maar dat had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook niet direct (behalve pijnlijke borsten) en bij  de 2e keer die dus misging was ik wel vaag misselijk en moe, en had ik ineens een cupmaat groter. Dat valt nu nog wel mee geloof ik. Dus ik geloof er niet heel erg in dat ik zwanger zou kunnen zijn maar je weet het natuurlijk nooit.
Ik hoor graag ervaringen!

Hoi!

ik kan je niet helpen, maar ik wil je wel ff zeggen dat ik het heel erg voor je vind! Echt ontzettend klote. Hoop dat het gauw weer raak voor je mag zijn en dat het dan allemaal goed gaat!

Weet wel dat meer meiden na een miskraam even de 'kluts' kwijt zijn van binnen. Ik wens je veel succes!

xx Meike S. 28 jaar, 3e ronde, 1e kindje

Hallo, ik heb zelf ook twee keer een miskraam gehad, na de laatste keer (wel spontaan verloren niet gecuriteerd) is mijn menstruatie ook aan het klooien.. int ziekenhuis krijg ik nu een cyclusanalyse (fertiliteitarts), daarin kunnen ze precies bekijken wanneer de menstruatie om en nabij moet gaan komen. Wij zijn ook met een kleintje bezig, maar dan moet je wel weten wanneer je je eisprong hebt, anders kun je niks   "timen"  (voor zover dit dan al kan). Misscien een tip voor jou om naar een fertiliteitarts te gaan !

nanny.... succes!!

Hoi,

Ik heb op 13 december 2006 een curettage gehad (missed abortion, 10 weken zwanger).
Ik werd op 16 januari  voor de eerste keer weer ongesteld, op dag 35 van de cyclus.  Ik heb normaal een cyclus van 34 dagen, dus perfect!
Dacht ik, want de volgende keer werd ik pas op  5 maart ongesteld, op dag 49 van de cyclus.  Ik was dus 2 weken overtijd.
Ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik zit nu dus pas op dag 9 van de cyclus, dus ik heb nog even te gaan.

Ik heb geen idee of het normaal is dat je een onregelmatige menstruatie krijgt na een curettage. Ik wacht zelf deze cyclus af en als het weer zo lang duurt, ga ik naar de HA voor advies. Je weet zo inderdaad totaal niet wanneer je eisprong is.

groetjes Jos78

Hoi,

Ik ben dus niet de enige.... Wel vervelend he, als je cyclus ineens onregelmatig is terwijl dat daarvoor niet zo was? Bij mij zijn de rode duivels inmiddels gearriveerd, na 29 dagen deze keer. Ik was er ook al vrijwel zeker van dat ik niet zwanger was, omdat ik al een zoontje heb en een miskraam heb gehad dus dan denk je toch wel een beetje te weten hoe het voelt om zwanger te zijn. Maar elke zwangerschap is anders dus je weet het ook maar nooit!

De andere dames die ook aan het 'klooien' zijn met de cyclus ook veel succes!

Hoi,

Ten eerste wil ik je veel sterkte wensen met je verlies! En ik hoop dat je het een plekje kan geven en de moed weer hebt om opnieuw te beginnen.
Vaak hoor je dat mensen die een curretage hebben ondergaan een onregelmatige cyclus krijgen omdat de natuur dan niet zijn werk doet (dat vertelde mijn ha ik ben zelf niet zo medisch onderlegd hoor ) ik heb zelf een spontane MK gehad bij 6 wkn en mijn cyclus is verschoven van 28 naar 32 dgn, dat weet ik omdat ik echt heel duidelijk mijn eisprong heb gevoeld (was niet te missen zeg maar deze kondigde zich al 2 dagen van tevoren aan met servix slijm (wat ik dus 2 dgn heb gehad) en de dag daarna gruwelijke pijn in mijn zij/buik en goed misselijk) ik wacht nu op mijn NOD 26-3 spannend weer! Wanneer zou jouw NOD zijn volgens je eigen gevoel?

Terug
Bovenaan