onregelmatige cyclus na curretage

Hoi Meiden, even steun zoeken bij jullie hoor. Momenteel ben ik diep ongelukkig, ik lijk wel depressief en ik zal uitleggen waarom. Vanaf mei wilden we proberen zwanger te worden en voila... de tweede keer was het al raak. Wat was ik gelukkig, straalde aan alle kanten en kon de wereld voor 200% aan. Op 11 september bleek dat het helemaal mis was en dat na 12 weken en 1 dag. Dat terwijl je na 12 weken net begint te beseffen dat het ook à ©cht gaat gebeuren. Na 2 weken werd ik gecurreteerd, want het bloeden bleef te erg. Wij netjes gewacht tot de eerste menstruatie, want dat adviseerde de gynacoloog. Die was op 29 oktober, dus eindelijk konden we weer vooruit kijken en was ik weer heel positief en vol goede moed. Vorige week zaterdag (na 5 weken en een dag) maar een test gedaan en die was negatief, afgelopen woensdag nog een test gedaan, weer negatief. Vandaag is het al 6 weken geleden dat ik ongesteld werd en ik voel me nog meer gefrustreerd dan in al die tijd daarvoor. Waarom ik? Mei, juni, juli, aug, sept, okt, nov en nu dec en in totaal hebben we maar 3 pogingen kunnen doen. Ja, zo gaat een jaar wel snel voorbij.
Vrienden hebben mijn man en ik niet, dat is zo duidelijk gebleken. NIEMAND doet ook maar z'n best om te begrijpen wat voor een verdriet wij hebben van het verlies van iets wat er nog helemaal niet was eigenlijk. Er wordt niet eens meer over gesproken of naar gevraagd, lekker makkelijk toch? We waren in onze omgeving de eerste die zwanger waren en nu zijn we de laatste. 'Vrienden' die we het hele jaar nog niet hebben gezien en nu volop zwanger zijn, willen nu (met dikke buik) opeens 'gezellig' afspreken.
Het zal wel aan mij liggen allemaal...

Wie heeft er ook een onregelmatige cyclus gekregen na de curretatie? Ik was altijd al onregelmatig, tussen de 4 en 5 weken, maar nu is het wel extreem onregelmatig. Wanneer kan ik naar de dokter gaan?

Hoi Wendy,

Helaas heb ik mijn oude cyclus ook nooit terug gekregen na de miskraam. Ik heb zelfs nooit meer een eisprong gehad. Ik zit nu aan de medicijnen en heb nu net na 7 maanden voor het eerst een eisprong gehad. Voordeel is dat jij geen medicijnen nodig hebt, je hebt wel gewoon een eisprong alleen niet meer zo regelmatig. Ik hoop voor je dat de komende ronde niet meer lang op zich laat wachten. Sterkte!

X F.

Oh ja, je kunt natuurlijk altijd de gyn bellen om te vragen of je een onderzoek kunt krijgen! Ik heb een hormoononderzoek gehad (2x bloed prikken). Daar kunnen ze heel veel informatie uit halen!

X F

Terug
Bovenaan