Onregelmatige cyclus na miskraam en curretage?

1 april heb ik, na 18 week zwangerschap ons dochtertje verloren.
1 mei ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden.
Daarna werd ik op 21 mei ongesteld.(na 20 dagen)
Vandaag weer ongesteld geworden. (34dagen)
Mijn cyclus is erg onregelmatig, terwijl ik voor mijn zwangerschap heel regelmatig was.

Zijn er meer dames die dit hebben?
Is het normaal en kom je ook weer in je 'oude patroon'?

Hoi mamavaneenvlindertje,

Ik heb juist een beetje het omgekeerde (lijkt het tot nu toe) ik heb 30 maart met 18 weken onze dochter verloren. 6 weken hierna voor het eerst heel licht en vaag ongesteld. En daarna een cyclus van 31 dagen gehad. Wat voor mij doen kort is. Want voor alles had ik helemaal geen cyclus en schoot echt alle kanten op. Ik ben zelf ovulatietesten gaan doen om te kijken of mijn lichaam weer dingen aan het oppakken was. Momenteel ben zit ik op dag 14 maar nog geen positieve ovulatietest vanmorgen. Ben benieuwd wanneer ik nu mn positieve ovulatietest heb.
Ik had wel vanuit het ziekenhuis mee gekregen dat het ontzwangeren van je lichaam 6 maanden kan duren. Daar schrok ik zelf best wel van want had dat niet verwacht met een zwangerschap van 18 weken. Dus de onregelmatige cyclus zou ook echt nog gewoon je lichaam zijn die aan het ontzwangeren is. Het is heel frustrerend maar misschien is het toch nog even afwachten tot je lichaam het weer oppakt? In de tussentijd zijn ovulatietesten misschien een oplossing om weer wat gevoel bij je lichaam te krijgen? En anders even contact opnemen met het ziekenhuis om te vragen of dit normaal is.

Ik herken je verhaal, helaas... Maar je bent dus niet de enige.. ?
Ik had altijd een hele regelmatige cyclus, ontpillen is iets waar mijn lichaam niet aan deed dus was direct weer regelmatig ongesteld. Tot ik afgelopen november een curettage heb gehad.. Dit was alleen niet ivm een 'gewone miskraam' maar ivm een mola zwangerschap, wat heel veel impact op mijn hormonen heeft gehad en nog steeds... Dus mijn cyclus is nog steeds geen pijl op te trekken en veel tussen tijds bloedverlies. Zelfs na 2 hormoonkuren... Dit is dus 8 maanden na de curettage! Ik hoop voor jou dat het bij jou niet zo lang duurt, maar misschien helpt het dat je dus niet de enige bent.. 

@zwindo
Ja, de gyn adviseerde ons ook om een half jaar sowieso te wachten..Dacht dat ik lichamelijk wel hersteld was, laat mn cyclus me in de steek

@mamavanyara bah, dat is ook niet niks. Inderdaad wel fijn te horen dat er meer zijn en ik dus niet de enige ben...

Nu maar gewoon afwachten en anders idd zkh maar bellen..

Ik was op zoek naar vergelijkbare verhalen en toen kwam ik dit topic tegen. Wij hebben een miskraam gehad begin februari met 7 weken een stuk korter dan jullie, maar de impact op mijn lichaam is hetzelfde. Na spannende onderzoeken uiteindelijk geen curettage nodig gehad. Het duurde 2 maanden voordat ik eindelijk weer ongesteld werd en nu heb ik een standaard cyclus van 2 maanden. Voorheen heb ik altijd een cyclus gehad van 1 maand. Ook deed mijn lichaam niet aan ontpillen en ben ik bij mijn dochter die bijna 2 is als de laatste zwangerschap binnen 2 maanden zwanger geraakt. De impact die deze miskraam op mijn hormoonhuishouding heeft gehad is bizar. Ook aan mijn huid merk ik dat nog steeds. Ook emotioneel gezien wordt het wachten steeds zwaarder en elke keer die spanning rond een menstruatie ja of nee is verschrikkelijk. Ik zat er gisteren over te denken om maar eens contact op te nemen met de huisarts i.v.m. die veranderde cyclus. Hoe ervaren jullie alles en welke acties nemen jullie?

Terug
Bovenaan