Onregelmatige cyclus na verwijderen mirena

Hoi, ik ben er nu dus alwel achter dat ik door het verwijderen van de mirena een erg onregelmatige cyclus heb gekregen.
Zit nu op dag ehh 36 geloof ik en er is nog niets. De vorige 2x zelfde verhaal. Voordat ik de mirena had was ik elke 28 dagen gewoon netjes ongi.

Wat ik me afvroeg, hoe lang kan zoiets duren en wanneer moet je hierover contact opnemen met je huisarts?
Bij onze eerste was ik bijna 10 maand niet ongi door het stoppen en heb hiervoor clomid gekregen.
Wil nu niet als een stresskip direct bij de dokter staan maar zat zo eens te denken, hoe zou dit gaan...
En aangezien we hier ook net doktoren met elkaar zijn...dacht ik ik post 'm hier ff hihi.

Groetjes mamaloe!

Hoi, hier even een reactie op je bericht. Je cyclus wordt door de Mirena niet beinvloed. Dat is  een groot voordeel van de Mirena, je houdt je eigen hormonale cyclus (met de pil onderdruk je die juist). Het verwijderen van de Mirena kan dus niet ineens je cyclus veranderen, je merkt nu denk ik gewoon weer hoe je eigen cyclus ook al weer in elkaar zat! De Mirena  onderdrukt o.a. het opbouwen van het baarmoederslijmvlies door het hormoon wat er aan  zit. Ik kan me wel voorstellen dat als je de Mirena verwijdert, dat baarmoederslijmvlies wat tijd nodig heeft om 'bij te komen' zeg maar, om weer helemaal normaal te worden?  
Ik heb in juli mijn Mirena laten verwijderen omdat we voor een 3e kindje willen gaan. De eerste menstruatie was pas 6 weken later, nu zit ik op 25-28 dagen.
Gewoon afwachten, hoe moeilijk ook!
Groetjes, Simone

Terug
Bovenaan