Onregelmatige cyclus van 90 dagen, wie ook?

<p>Hoi, </p><p> </p><p>Ik ben 28 en heb met mijn partner een kinderwens. Ik ben in maart/april gestopt met de pil maar heb een erg onregelmatige cyclus. Eerst duurde dit 45 dagen, daarna 75 en nu zelfs +93dagen. Ik ben niet zwanger.</p><p>Volgende week een afspraak bij de huisarts voor verwijzing. </p><p>Zijn er meer mensen die zo'n lange en onregelmatige cyclus hebben? </p><p>En ik ben benieuwd hoe zo'n afspraak en het vervolg er bij de gynaecoloog uit ziet. </p><p>Vind het lastig om de touwtjes uit handen te geven. </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties. </p><p>Groetjes </p><p> </p>

Na het stoppen van de pil heb ik dit ook wel anderhalf jaar gehad. Daarna een regelmatige  cyclus. Het kan best lang duren na het stoppen  met de pil.
Ben benieuwd of je al een verwijzing krijgt. Vaak doen ze dat pas na een jaar. Ook omdat het zolang kan duren voordat je cyclus beetje op gang is..

Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil 2 jaar geleden ook cyclussen tussen de 21-109 dagen, gemiddeld 70 dagen...  laaatste 3 werden beter: 36-26-37 Gynaecoloog zijn we al sinds de zomer, eerst gewoon onderzoek. Toen bloedonderzoek en ik heb PCOS. Sperma onderzoeken etc. Na 4/5 afspraken nu medicijnen en follikel metingen.  ik vond het heel naar in het begin om me zo ‘bloot’ te geven maar het went.  ik vond het wel fijn om erachter te komen waarom het niet ging zoals je allemaal hoopt.  Ik mocht wel pas na bijna 1,5 jaar naar de gynaecoloog omdat ze eerst het zelf de kans wilde geven door t ontpillen. 

Hey! 
Toen ik stopte met de pil, kwam mijn cyclus ook maar niet op gang. Ik ben vrij snel naar de huisarts gegaan. Gelukkig werd ik meteen serieus genomen. Heb twee keer een provera kuurtje gekregen en toen dat niet hielp, ben ik doorgestuurd naar de gyn. In totaal was ik toen zo’n 6/7 maanden gestopt. 
de onderzoeken bij de gyn vond ik zelf niet heel vervelend. Uit de onderzoeken (inwendige echo en bloed prikken) bleek dat ik pcos had. Ik kreeg direct de medicatie mee en ze volgde mijn cyclus. Bij mijn eerste ‘ei’ direct zwanger geraakt. 
Al die onderzoeken en een diagnose is natuurlijk shit.. maar blijven proberen, zonder resultaat lijkt me nog erger. Luister goed naar je lichaam en als je doorgestuurd wilt worden, sta daar op. Laat je het eerste jaar niet afschepen.. succes!! 

Ja hier ook, eerst werd ik zelfs helemaal niet ongesteld, na 7,5 maand uiteindelijk spontaan ongesteld geworden, op 6 maanden al doorverwezen naar gyn maar dit bezoekje uitgesteld. Nu onregelmatige en lange cyclussen en zeer korte luteale fase(6-7-8 dagen). Over drie weekjes ga ik voor het eerst naar de gyn, best spannend wat daar uit komt. 
Volgens mij althans wat mij werd verteld is het eerste keer een intake met bloedonderzoek en een inwendige echo. 

Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en vorige maand doorverwezen naar de gynaecoloog na een cyclus die steeds langer werd tot uiteindelijk 8-10 weken.. Huisarts verwees me snel door was ik zelf ook verbaasd over... Wij kunnen volgende maand terecht

Moet zeggen dat ik ongeduldig typje ben en vorige maand ook poging heb gedaan met teunisbloemolie en nu heb ik ineens een cyclus van 29 dagen... Daar ben ik positief verrast over 

Terug
Bovenaan