Onregelmatige cyclus..wat nu??!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn al sinds begin dit jaar bezig om zwanger te worden.. alleen lukt het NIET!! AARGHH!

Ik heb vanavond weer opnieuw zitten kijken hoe mijn cyclus eruit ziet..en dat ziet er als volgt uit:

Januari (niet bijgehouden)
Februari 28e 1e ongesteldheidsdag
>>26 a 29 dagen (er staat 2 x ongesteld geworden, weet niet meer welke dag dat precies is..) > 31 dagen > 36 dagen > 40 dagen

Jouw cyclus wordt steeds langer, iets wat ik (in iets minder extreme mate) herken uit mijn eigen keren dat is stopte met de pil. Ik startte ook altijd rond 28 dagen om te eindigen op een dag of 34.

Ik zou uitgaan met de ovulatietesten van een lange cyclus. Iets met een dag of 35 om te beginnen. Dan zou je ovulatie rond dag 21 moeten liggen. Dan starten met testen rond dag 16/17 en doortesten totdat je een positieve test hebt (ookal duurt dat bij wijze van spreken 2 weken). Dan weet je in ieder geval of je een eisprong hebt. Ook zou ik keurig de gebruiksaanwijzing opvolgen. Het staat er niet voor niets in. Je kan toch een plastic bekertje meenemen naar de wc op je werk en dat na afloop in het vuilnisbakje weggooien? Niemand die het ziet...

Succes in ieder geval.

Hoi, veel vrouwen hebben ene cyclus van 34 a 35 dagen. Ik kan mij voorstellen dat het lang is. Omdat hij steeds toeneemt, zal ik het zeker bijhouden, en naar de huisarts gaan, als je cyclus langer gaat worden.
Je kan ook een paar maanden geen tempen. Dat willen de artsen graag weten. Als je die lijst hebt, dan ben je ze al een stapje voor.

Je ovulatietesten kan je ook rond 18.00 uur in de avond doen. Als jij ze maar steeds op het zelfde tijdstip doet. Een positieve test blijft wel min 12 uur positief. Dus maakt niet veel uit hoelaat je deze doet.

Veel succes

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! @Mama van 33008 Dan zit ik wel heeeel erg lang op het toilet..want vind het al zo'n geklungel om in zo'n bekertje te plassen... en dan moet je ook nog eens 5 min. wachten..dat gaat wel erg opvallen.... Dus ik doe het liever in de middag/avond.. Ik ga nu zeker mijn cyclus maandelijks opschrijven..ben benieuwd hoe het deze maand zit.. had vanmorgen wel wittige afscheiding.. en gister gemeenschap gehad.. dus wie weet.. misschien vandaag maar weer een 'kluspoging' doen ;-)

Wat is de beste tijd om je temperatuur op te nemen? Ik deed hem in het begin altijd onder mijn oksel... nou lees ik ergens dat je het het beste rectaal kan doen..maar dat vind ik een smerig idee..

Nou hoop dat ik hier nog meer reacties op krijg!!

Bedankt!

En wanneer kan ik nu dan het beste testen als 10 juli mijn laatste 1e ongesteldheidsdag is geweest? Gewoon vanaf die dag 35 dagen tellen?

Sorry dat ik zoveel vraag..maar snap er nooit zoveel van..en het is voor mij de 1e keer dat we een kindje willen...hihi!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hoi, indien jij 10 Juli de 1e dag van je laatste menstruatie was en je een cyclus van 35 dagen gebruikt.
Dan ben je rond 1 Augustus het meest vruchtbaar.
Hoe langer je cyclus hoe later de vruchtbare dag is.

Trouwens niet elke dag klusen, is niet goed voor het zaad van de man. Die heeft wel even nodig om weer op te laden. Als je om de dag klust dan ben je goed bezig. Zaadcellen kunnen soms 72 uur leven.

Dus als je cyclus nu 35 dagen is, dan ben je goed bezig. Dus morgen en over 2 dagen klussen en elke dag even een test doen, om te kijken hoe en wat. Want tja het uitrekenen via een site is een indicatie en met de ovulatietesten heb je meer zekerheid.

Oja tempen moet je rectaal doen en je ochtend temperatuur.

http://www.sensitest.nl/ovulatie-berekenen.php

http://www.babybytes.nl

Zo een paar handige site's Vooral de laatste vond ik erg fijn.

Succes Yvonne

Als je alles over temperaturen en vruchtbaarheidskenmerken wilt weten moet je naar www.fertilityfriend.com gaan. Duidelijker kan werkelijk niet! Ik heb wel getemperatuurd en het heeft me veel inzicht in mijn cyclus verschaft. Ik zag aan de grafiek (en andere kenmerken) al dat mijn eisprong eraan zat te komen.

Maar als je temperatuurt: altijd rectaal of vaginaal voordat je uit bed stapt. En bij voorkeur elke ochtend op hetzelfde tijdstip. Dus niet op werkdagen om 7.00 uur en dan in het weekend met uitslapen om 11.00 uur. Je moet het voor je opstaat doen (of hoogstens naar de WC lopen) omdat je temperatuur door inspanning snel stijgt en het dan geen goed beeld geeft. Bij temperaturen zoek je naar stijgingen van 0,2-0,3 graad bij een eisprong en dat is niet veel. Het moet rectaal of vaginaal, onder je oksel is zeer onbetrouwbaar. Vind je het niets, dan moet je het ook niet doen, anders geeft het alleen maar een onduidelijk beeld en meer onzekerheid.

Allemaal superbedankt voor de tips en de handige links! Ik ga even nadenken over het temperaturen.. en wat betreft ovulatietesten...dat gaat op den duur wel klauwen vol met geld kosten als ik elke dag moet testen met een ovulatietest....

Is het een goed idee om, uit te gaan van 35 dagen, vanaf 1 augustus te gaan testen? Vanaf morgen dus..O jee..komt ineens dichtbij haha, besef het nu pas..!

Liefs FiefeR

Terug
Bovenaan