onregelmatige cyclus

Hallo allemaal,
Wij als groentjes(mijn vriend en ik) zijn in november gestopt met de pil en helaas is mijn cyclus erg onregelmatig.er zitten 18 tot 22 dagen tussen. de duur van de menstruatie is gemiddeld 5 tot 7 dagen. ik weet dat je het minstens een jaar moet geven voor dat je eventueel zwanger zou kunnen worden. weet iemand waardoor ik toch ongeveer zou kunnen weten wanneer mijn vruchtbare periode is?toch de temperatuur methode of iets anders?
gr. petra
 
Normaal is de vruchtbare periode ongeveer 14 dagen voor de menstruatie. In jou geval betekent dit dus op dag 4 tot dag 8 dus direct na je menstruatie. Bij zo'n korte cyclus is het volgens mij maar de vraag of er echt een vruchtbare periode is. Volgens mij is het in jou geval raadzaam om contact op te nemen met je huisarts en niet eerst een jaar te wachten.
De vruchtbare periode kun je trouwens ook aan draderig slijm in je vagina merken. Ik wens je veel succes en hoop dat je gauw zwanger raakt.
 
In een cyclus die korter duurt dan 21 dagen zitten idd geen vruchtbare dagen. De tijd om het eitje te laten rijpen is dan te kort. Je cyclussen worden vast wel wat langer als je wat langer gestopt bent! Even geduld is denk ik het beste.
 
Temperaturen is inderdaad een optie. Ik temperatuur ook sinds kort, want mijn cyclus is vrij onregelmatig. Tussen de 18 of 22 dagen is vrij kort, maar rkening houdend met het feit dat je pas met de pil bent gstopt hoeft dit niet eens zo vreemd te zijn. Vertrouw je het niet kun je altijd even naar de huisarts stappen en je vraag daar neerleggen. Succes!!!!
 
Als ze verder zouden gaan onderzoeken of er een eisprong bij jouw plaatsvind vragen ze of je drie maanden je temperatuur bijhoud om er een beeld over te krijgen. Dus je zou nu kunnen beginnen en ben je ze voor de zekerheid al voor....
 
Hoi allemaal,

Dat van je temperatuur bijhouden verschilt ook weer per gyn,,,ik had dit keurig gedaan, maar mijn gyn keek er niet eens naar om en zei ik laat je bloed meteen onderzoeken daar wordt ik vel wijzer van!

suc6 liefs moi xxxxx
 
Dank jullie wel voor de reacties!ik ga zeker de temp.methode doen en even langs de ha.
inmiddels ben ik weer ongesteld geworden,eerst was het zo goed als niets en na een paar dagen brak het echt door.Dit was weer nieuw voor mij omdat de dag voordat ik ongesteld werd een gespannen gevoel had en er zeurde wat,daarna helemaal geen pijn gehad tijdens de menstruatie.(wat ik met het pilgebruik wel had)
Ik heb trouwens veel meer last van mijn borsten sinds ik gestopt ben met de pil en ze groeien ook.Het lijkt net alsof mijn lichaam zich aan het voorbereiden is,klinkt dit gek?
Affijn; we blijven proberen al wordt je inderdaad weleens verdrietig als de een na de ander zwanger wordt in je omgeving.en ook na zo,n korte tijd. Het blijft een wonder! Hopelijk mogen wij ook een keer genieten van zo,n wonder.
gr. petra
 
Terug
Bovenaan