onregelmatige cyclus

Hallo allemaal!
allereerst bedankt voor jullie reactie op de vraag hoe ik erachter kon komen wanneer ik vruchtbaar ben,omdat ik een erg onregelmatige cyclus heb.
ik neem alle adviezen serieus,want "baat het niet,het schaadt ook niet" Ook al zijn wij nog maar 6 maanden bezig om zwanger te worden vind ik het weleens moeilijk als je hoort dat de een na de ander bijna direct zwanger raakt,ook al ben ik echt oprecht blij voor ze...
het blijft een enorm wonder en we blijven proberen om toch ook dit wonder te mogen ervaren.
weet trouwens iemand of je eisprong direct na de laatste dag van je menstruatie kan zijn?? zou mij niets verbazen want ik heb toch al een rare hormoonhuishouding. of is dit een hele rare vraag....
alvast bedankt!
gr. petra uit nh (een groentje)
 
Hallo Petra,
nog een berichtje van een ervaringsdeskundige met ook een onregelmatige cyclus. Ook bij een onregelmatige cyclus is een ding meestal gelijk en dat is de periode tussen de eisprong en de volgende menstruatie, dit heet de zgn. "luteale fase". Deze is bij de meeste vrouwen ongeveer 14 dagen. Dus als je soms een cyclus hebt van 28 dagen en soms van 35 dagen dan zal in het eerste geval de ovulatie rond dag 14 plaatsvinden en in het laatste geval rond dag 21.
De eisprong na de laatste dag van je menstruatie is niet echt normaal omdat de periode tussen je menstruatie en de ovulatie nodig is om je eitje te laten rijpen en het nieuwe 'bedje' klaar te maken. Pas als het eitje rijp is maakt het zelf de stoffen aan die nodig zijn om het te laten springen en om het 'bedje' lang genoeg in stand te houden om zich te kunnen nestelen. Het is al met al nogal een ingewikkeld proces, maar als je zekerheid wil met een onregelmatige cyclus kan je het beste gewoon ovulatietesten gebruiken want die vertellen je precies wanneer de eisprong eraan komt. Ik ben hier al 2x mee zwanger geworden.
veel succes
 
Hoi gufrie! bedankt voor je reactie.
we gaan ermee aan de slag en wellicht ook een ovulatietest aanschaffen,helaas zijn deze niet goedkoop,maar goed,je wilt er ook wat voor over hebben nietwaar!
gr. petra
 
Terug
Bovenaan