onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Als enige tijd lees ik de berichten op dit forum. Handig, zo veel info. bij elkaar.
Mijn naam is Janne en ik hoop ook zwanger te raken.
Mijn cyclus is erg onregelmatig sinds ik gestopt ben met de pil: 32, 27, 40, 26 dagen. Ik baal er erg van omdat et zo onzeker is wanneer de "goede dagen"zijn, wanneer ik weer ongi moet worden etc.
Zou dit nog aan het jarenlange  (>10) pilgebruik liggen??  Ik heb ook wel eens gelezen dat dit (onregelmatige cyclus) kan wijzen op problemen met zwanger worden, klopt dit????  Ik hoop het niet!!

Groetjes, Janne

Hey meis,

Eigenlijk hoor ik al enige tijd niet meer thuis op dit forum want ben ondertussen
alweer bijna 31 weken zwanger van mn eerste knulletje!
Ook ik had na het stoppen van de pil last van een onregelmatige cycles. Echter
had ik denk pas 3 jaar achtereen de pil geslikt. Ik kan je dus ook niet vertellen
waar dit nou precies mee te maken heeft. Echter werd mijn cycles naar lang
stoppen met de pil wel steeds korter  (ik begon ook met 40 dgn).

Ik kon er dus ook geen wijs uit worden en besloot toen maar ovulatietesten te gaan
gebruiken. Wel wat duur maar zo wist ik tenminste dat we op het goede tijdstip kluste. Ik heb de ovulatietesten gebruikt bleek gelijk zwanger te zijn.
Misschien is het een tip voor je, als je er tenminste geen probleem mee hebt dat het je wat geld gaat kosten! Ik wens je heel veel succes met zwanger worden en hopelijk lees ik snel een berichtje van je dat je zwanger bent! Heel veel liefs xxx isa.

Hai.

De ovulatietesten op www.sensitest.nl zijn helemaal niet zo duur, 9 stuks+3 zwangerschapstesten kost 16 euro. De ov. testen van clear blue zijn een stuk duurder.
Succes met zwager worden.
Liefs Rene

heeeejj
Ik heb ook hetzelfde probleempje als jou...ik ben nu alweer 5 maandjes bezig om zwanger te worden en mn cyclus is echt ontzettend onregelmatig! echt om gek van te worden, want je hebt echt geen idee wanneer je eisprong is en wanneer je moet klussen. Nu ben ik sinds een week begonnen met teunisbloemolie capsules.. Het schijnt dat deze capsules je hormomen op een rijtje zetten en dat daardoor je cyclus regelmatiger wordt. je kan deze capsules gewoon bij de kruidvat kopen en ik slik ze nu 3 keer per dag. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en dat we saampies snel zwanger mogen zijn.. Mag ik vragen hoelang je al bezig bent met zwanger worden?? Hou me maar op de hoogte en misschien heb je wat aan mn tip!
Liefs mij

Hoi dames!

Bedankt voor de tips.
Joycie, je vroeg hoe lang ik al bezig was. Nou, eigenlijk nog niet zo lang dus. Wel al ongeveer een half jaar gestopt met de pil, maar pas 2 maanden bewust bezig  om zwanger te worden.
Nog niet zo lang dus, en ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar je hoopt het gewoon zo.....

Groetjes
Janne

Hoi allemaal,
Ik heb al een paar keer zitten lezen op deze site.
Ik heb al een zoontje die 4 nov. 4 is geworden. Voor dat we zwanger
waren van hem waren we 8 maanden verder. nu zij we voor de tweede
bijna een jaar verder. Ik probeer positief te blijven omdat ik al een
gezond en levendig kind heb, maar toch gaat me dat nu steeds meer
moeite kosten. M'n zoontje word er niet jonger op, en wij ook niet.
Ik wilde weten of iemand mij kan vertellen of die ovulatietesten ook
echt werken?
grtjs

Hallo Janne,

De pil ( het werkzame stofje) is na een week uit je lichaam, maar dan moet je lichaam opeens 4 belangerijke hormonen gaan aanmaken.
Die hormonen die voor een rijp meitje en eisprong zorgen, hormnen die een bevrucht eitje vasthouden en zorgen dat de menstruatie uitblijft.

Ik heb bijna 13 jaar de pil geslikt, en na een cyclus van 45 tot 29 dagen zit ik nu op 31 dagen en lichamelijk merk ik nu ook dat dit het is.

Ik was deze maand nieuwsgierig en heb voor het eerst ovulatie testen gebruikt en die klopen echt bij mij ( bloed en temp curve) sluiten ern bij aan wij zijn weer aan het wachten bahhhhh. en toch weer een beetje hoop.

groetjes nanda1977

gezellige kerstdagen en een baby vol 2006 gewenst.

Terug
Bovenaan