Onregelmatige cyclus

<p>Tot december altijd een cyclus van 28/29 dagen maar vanaf december een cyclus variërend van 23 tot 40. Iemand tips om het weer richting die 28/29 te krijgen? En kan je ook een menstruatie krijgen zonder eisprong? De gynaecoloog zei dat ik waarschijnlijk niet elke maand een eisprong krijg maar wordt dus wel gewoon ongesteld en het is ook niet minder dan normaal. Behalve deze maand toen was het 2 dagen rood en 3 dagen bruin normaal echt 7 dagen rood. </p>
 
Is dat om je cyclus terug regelmatig te krijgen? En mag dat ook in combinatie met slaap medicatie? Of kan ik daarvoor het beste even contact opnemen met mijn huisarts?
 
Volgens mij wel! Ik heb er veel positieve verhalen over gelezen.
Icm met slaapmedicatie weet ik niet. Maar teunisbloem is ip homeopathisch, dus ik verwacht dat het geen kwaad kan.
Miss voor de zekerheid even aan de huisarts vragen!
 
Hoi!
Vervelend dat je cyclus ineens zo onregelmatig is! Ik kan je helaas geen tips geven over hoe je een cyclus weer regelmatig(er) kunt krijgen. Wel weet ik dat je een 'menstruatie' kunt krijgen terwijl je geen eisprong hebt gehad. Dit is bijvoorbeeld omdat je lichaam wel het opgebouwde baarmoederslijmvlies kan afstoten. Wanneer er geen eisprong is geweest en je toch bloedverlies hebt, heet dit feitelijk gezien ook geen menstruatie. Het schijnt dat dit (qua hoeveelheid bloed etc) vaak lastig te onderscheiden is van een 'normale' menstruatie. Weet je ook waarom je gynaecoloog heeft aangegeven dat je niet elke cyclus een eisprong hebt? Heb je een bepaalde diagnose gekregen? 
 
Hi Girafje, 
Ik had ook altijd een cyclus die varieert tussen 24-43 dagen, en ik had niet altijd een eisprong. Wat Hnvd verteld is mij inderdaad ook verteld door de huisarts & ziekenhuis. 
Ik kwam erachter met ovulatietesten. Soms kreeg ik geen positieve test, en andere keren heel duidelijk (bij mij was het vaak om en om). Ik ben hiermee naar de dokter gegaan en doorverwezen naar de Gyn. Die zag op de eerste echo dat ik PCOS had, na bloedtesten werd dit inderdaad bevestigd. 
Vervolgens is er Letrozol voorgeschreven door de arts (eisprong opwekker) en hiermee zwanger geworden in de 4e ronde! Ik hoop dat het bij jullie ook snel lukt! 
 
Terug
Bovenaan