onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
ik heb een vraag
ik zal me eerst even voorstellen
ik ben en moeder van 2 kindjes van 4.5 jaar en bijna 3 allebei jongens.

nou mijn vraag
ik ben sinds maart gestopt met de prikpil
en ben sindsdien pas 4 keer ongie geweest
nou ja ongie het zijn telkens 10 druppels ofzo

wie heeft dit ook gehad??

groetjes nijntje 2

Hoi Nijntje,

Ik herken dit zelf niet maar ik heb hier inmiddels al wel veel verhalen gelezen van meiden met een onregelmatige cyclus en ik heb ook gelezen dat monnikspeper (of zoiets) dan kan helpen om je cyclus regelmatiger te krijgen. Ik slik zelf sinds afgelopen weekend de Etos zwanger worden multi pillen (zijn wel grote pillen hoor!) Hier zit naast foliumzuur ook nog heel veel andere dingen in, bijv. Vitex agnus castus die je helpt om je cyclus normaal te laten verlopen. Misschien is dit iets voor jou??

Succes ermee.

Groetjes Iris

hoi
heb je voor je vorige zwangerschappen ook de prikpil gebruikt?? en zo ja was je cyclus daarna wel "normaal"? ik vraag dit omdat het na gebruik van de prikpil heel normaal schijnt te zijn dat het een jaar kan duren voor je cyclus zich weer herstelt heeft. hieronder een stukje wat ik van internet voor je gekopieerd heb;

De prikpil is geen pil, maar een hormooninjectie die de vrouw om de 10 tot 12 weken moet halen. De merknaam is Depo-Provera 150.
·               Het is een onzichtbare vorm van anticonceptie en     werkt net als de pil: het houdt de eisprong tegen, verandert de baarmoederwand zodat een bevrucht eitje zich niet kan nestelen en maakt de baarmoedermond ondoordringbaarder voor zaadcellen.
·               De injectie krijg je meestal in de bilspier. Doorgaans gebeurt dit op de eerste dag van je menstruatie. Het werkt dan direct. Krijg je de injectie na de vijfde dag van je menstruatie, dan ben je niet meteen tegen zwangerschap beschermd en moet je de eerste 14 dagen een aanvullend voorbehoedsmiddel gebruiken (bijvoorbeeld condooms).
·               Na de prikpil kan het een tijd (soms zelfs meer dan een jaar) duren voor je normale cyclus weer op gang komt. Als je op korte termijn na het beëindigen van de anticonceptie zwanger wilt worden kun je beter voor een ander middel kiezen. Bij borstvoeding is het raadzaam niet eerder te beginnen dan 6 weken na de bevalling.
·               De prikpil wordt afgeraden bij (een vermoeden van) kwaadaardige aandoeningen van de borsten of geslachtsdelen; onregelmatige vaginale bloedingen; aderontsteking of bij een geschiedenis van trombose/longembolie.

Terug
Bovenaan