Onregelmatige cyclus?

<p>Hoi,</p><p>Ik schets even m'n situatie.</p><p>Begin oktober vorig jaar ben ik gestopt met de pil (na 12 jaar gebruik). Kort daarvoor ben ik naar de gynaecoloog geweest voor een check-up. Toen bleek alles oké. De gyneacoloog zei wel: als het een aantal maanden duurt vooraleer je een eisprong hebt, kom dan eens terug. </p><p>Na 4 weken had ik al een eisprong. Althans, ik had al een paar dagen heel gevoelige tepels en opeens had ik heel duidelijk "vruchtbaar" slijm, dus ik testte en ik had effectief ook een LH-piek. Toen hebben m'n man en ik even geprobeerd uiteraard, maar vreemd genoeg had ik al m'n menstruatie 5 dagen erna. Die menstruatie was ook best zeer licht. Best verwarrend. </p><p>Net omdat m'n menstruatie zo licht was, was ik niet herbegonnen met testen (ik dacht dat het misschien spotting was), tot opeens ik opnieuw vruchtbaar slijm had. Heb die avond getest, geen LH-piek. Maar de dag erna heb ik opnieuw veel vruchtbaar slijm én duidelijke krampen. Toen dacht ik: dit is m'n ovulatie. En effectief & gelukkig ook, twee weken later had ik m'n menstruatie. Deze keer normaal en juist op tijd ook. </p><p>Toen dacht ik, ik ben vertrokken. Maar sinds de laatste menstruatie zijn er 31 verstreken en volgens mij heb ik nog steeds geen ovulatie gehad. M'n app beweert van wel, maar ik zie geen duidelijk indicatie. Geen temperatuurstijging, geen LH-piek, geen slijm. Maar ondertussen heb ik al bijna een week opnieuw supergevoelige tepels. Ik denk heel de tijd: het komt bijna. Maar nog steeds niets. </p><p>Ik dacht ook eventjes: gevoelige tepels, misschien ben ik al zwanger? Ik heb gewoon m'n ovulatie gemist, maar een negatieve zwagerschapstest sluit dat idee ondertussen uit. </p><p>Ik vermeld er ook even bij dat ik eerst Clearblue gebruikte om te testen, maar die zijn eigenlijk best duur. Ik las dat Sensitest goed én goedkoop was en daarmee ben ik dus nu begonnen. </p><p>Ik begin bijna te denken dat er iets mis is? </p>
 
Niets mis. Je bent aan het ontpillen. Gewoon rustig afwachten. Gemiddeld duurt dat een paar maanden en soms nog veel langer.
 
Hier wat een gelijkaardig verhaal hoor. Ook in oktober gestopt na 18jaar aan de pil. Niet bezig geweest met ovulatie ofzo en eind november lichtjes bloedverlies, maar denk nu toch geen menstruatie, omdat het zo weinig was. Sinds eind november geen bloeding meer gehad, ook niet zwanger.
Wat is het verwarrend allemaal he en dan gaat het echt in je hoofd zitten. Ik ben zelf ook nogal snel ongerust over dat er iets mis is maar is natuurlijk ook nog maar 3 maanden stoppen dus denk dat zowel jij als ik ons lichaam nog even de tijd moeten geven. Al is dat heel moeilijk he!!! Ik probeer mezelf niet te zot te maken en mag van mezelf maar om de twee weken een zwangerschapstest doen. En stiekem hoop je toch dat je ofwel gewoon nu meteen ongesteld bent ofwel morgen positief test natuurlijk ? ik zou het nog even afwachten, ik las hier al een keer dat iemand 1malig een cyclus had van 70dagen en daarna gewoon regelmatig was. Hopelijk komt er iets sneller regelmaat in! ?
 
Hoi,
Blij om te horen dat ik inderdaad gewoon nog steeds aan het ontpillen ben en dat er wel nog mensen dit ervaren!
wel nog steeds vervelend... is nu cyclusdag 36 en nog steeds niets aan de hand. Ik heb trouwens ook met Sensitest zeer verwarrende resultaten. Soms een licht streepje, maar vandaag bv. Helemaal geen. 
ja, geduld is een schone zaak.?
 
Even een update: vrijdagavond is m'n menstruatie begonnen. Ik ben totaal niet overtuigd dat dit een "echte" is (met eisprong), maar wel opgelucht dat een nieuwe cyclus begonnen is. Wie weet, krijg ik nu wel (tijdig) een eisprong??
 
Ooh toch ergens blij voor je! Hier nog steeds geen menstruatie te bekennen op dag 50...
Waarom denk je dat het geen echte is? Alweer voorbij inmiddels? Hopelijk is het alvast wel een soort herstart inderdaad en loopt het deze maand gewoon normaal.
 
50 dagen, das lang! Volhouden zou ik zeggen. ??
wel ja, het was heel licht en kort van duue inderdaad. We zien wel of er nu een ovulatie aan zit te komen of niet...
 
Terug
Bovenaan