Onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,
Heb me een beetje rustig gehouden hier, wil proberen minder bezig te zijn met het zwanger worden.....
Maar nu ben ik weer ongi geworden, al na een cyclus van 21 dagen.
Ik ben altijd regelmatig ongesteld geweest maar nu klopt er niks van.
Maak me hier wel een beetje druk om.
Bij mijn andere twee zwangerschappen had ik een regelmatige cyclus en snel zwanger.
Zijn er meiden die dit ook hebben?
Altijd regelmatig geweest en dan niet meer?
Heb ook veel buikpijn, dat is ook iets nieuws
Heb in het verleden altijd de pil gebruikt, nu een spiraaltje gehad(mirena).
We gaan nu naar ronde 6, spiraaltje is er al een maandje of 10 uit.
Ga in ieder geval aan de ovutesten. Was dit vorige maand al van plan, maar toen toch nog een maandje gewacht.
Twijfel over een afspraak bij de ha.
Nou, dat was het hele verhaal, heerlijk om van je af te schrijven hiero.
X

Hey mama-van-2,

Kan me voorstellen dat je met zo,n verandering onzeker bent. Ik weet dat het ook met leeftijd te maken kan hebben. Vaak veranderd je cyclus dan. Die buikpijn is wel vreemd. 10 maanden na een spiraal kan het zeker geen effect meer hebben omdat een spiraal op één plek hormonen afgeeft en niet via je bloedbaan wordt verplaatst zoals de pil. Van de pil kan je veel langer "last" hebben dan van zoiets. Met een Mirena is, als het spiraal weg is, alles weg. Ik denk dat als je naar de huisarts gaat dat je misschien opgelucht bent. Best een idee!

xxxxxxxies Jessica

Ik heb hier ook altijd last van gehad. Bij de huisarts geweest en moest gaan temperaturen, nou daar werd ik echt gek van. Maar goed, kreeg toen wel meer inzicht in mijn cyclus. Ondertussen vrij regelmatig zo rond de 35 dagen. Stress kan ook invloed uitoefenen op je cyclus.

over een onregelmatige cyclus kan ik ook meepraten echt heel vervelend. ik heb 10nov mijn spiraal laten verwijderen. 23 dec had ik mijn eerste echte ong.pas tussendoor wel 2 keer een dag bloedverlies gehad. de maand erop was ik zwanger maar ging het al met 5/6 weken mis. dus weer een langere cyclus dan normaal. daarna weer een gewone van 28 dagen en een gewone ongi. deze maand na 27 dagen 1,5 dag ongi en na 6 dagen weer 1,5 dag ongi. wordt er gek van.

ben nooit zo'n voorstander geweest van ovulatie testen, maar ga het deze maand toch eens proberen. wel temp ik al een tijdje en daar zie ik wel een goed ritme in. doordat ik kan zien dat halverwege de maand mijn temp omhoog gaat denk ik wel dat ik een eisprong heb gehad, maar wil het nu wel eens zeker weten.

na mijn ongi van deze maand (nou ja ong. pff 1,5 dag heel vaag) nog steeds af en toe kwaaltjes dus snap er echt geen drol van.
heb voor de zekerheid wel getest maar die waren gewoon negatief.

zou toch fijn zijn he een handboek voor elke vrouw

Hallo, ook hier een onregelmatige cyclus. Van de 1ste 2 was ik heel snel zwanger. Nu heb ik mijn laatste menstruatie gehad op 19 jan. Zit aan de med om het op te wekken. Ben nu in rond 7 volgens mij maar die ronde is al bijna 3 maand. X

En wat is een reden om NIET naar de ha te gaan? Vragen,kan toch altijd? Of het tel. Spreekuur

Terug
Bovenaan