onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
ik zou graag weten wat jullie willen doen, sinds mijn laatste miskraam in oktober 2010 is er uit de onderzoeken gekomen dat ik een b12 tekort had (het was nog maar 30, normaal moet dat heel veel hoger zijn) Sinds april krijg ik nu elke 4 weken een b12 injectie en schommelt mijn cyclus tussen de 26 en 38 dagen. In september ben ik bij de gyn in maastricht geweest die zei als dit 6 cyclussen doorgaat dat ik naar de fertiliteitsarts moest, hij had ook al een briefje met naam en telefoonnummer in maastricht voor me opgeschreven, nu wonen wij in brabant dus maastricht is voor ons niet naast de deur. Dit is nu mijn 8e ronde sinds ze een oorzaak voor de miskramen hebben. Nu is mijn vraag zouden jullie nu naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een fertiliteitsarts in de buurt? Of afwachten tot april wanneer het een jaar is sinds ik met de b12 ben begonnen?

groetjes Jolijn

Waarom helemaal in Maastricht! Vrienden van mij lopen in Nijmegen hebben daar goede ervaringen mee. Misschien eens naar motivatie van je huisarts vragen. wellicht kun je dan de afweging beter maken.
Zeker aan het begin van de onderzoeken naar fertiliteit maakt het ziekenhuis volgens mij niet veel uit. De onderzoeken zijn overal zo goed als hetzelfde. Pas als de behandeling aan de orde is, is er sprak van verschil tussen de ziekenhuizen. ook dan is het enkel een verschil van slagingspercentage en ervaring van de artsen. Zelf loop ik voor IUI nu in een ziekenhuis in Voorburg wat in de top 3 staat van fertiliteitsklinieken in Nederland. 40% van de stellen heeft hier maar 3 rondes IUI nodig.
Maar zover zijn jullie nog niet.
Ik zou bij je huisarts zijn of haar motivatie vragen. Misschien dat Maastricht dan toch 'dichterbij' lijkt.

Succes! Liefs Daisy

Hai Jolijn,

Ik ben het met Daisy eens! Gewoon aan je huisarts vragen en wellicht is er voor Maastricht helemaal geen reden en kan je dichter bij huis terecht! Kan me voorstellen dat je twijfelt maar vragen staat vrij, ja toch?

Sterkte! Liefs Lynn.

Ik weet niet waar je in Brabant woont, maar het MMC in Veldhoven is ook heel bekwaam in fertiliteit.
Zij werken ook samen met Maastricht, dus misschien heb je hier wat aan en is het wat dichterbij voor jou.
Je kunt het verhaal aan je huisarts uitleggen en de doorverwijzing vragen. Of anders gewoon even bellen naar poli gynaecologie, soms heb je geen verwijzing nodig.
Succes en hoop dat het snel lukt!

Terug
Bovenaan