Onregelmatige hartslag foetus?

<p>Hallo,</p><p>daarnet nog even met de doppler (no worries, ik beperk mij tot max 2x/week) geluisterd naar de hartslag van onze zoon.</p><p>Normaal gezien slaat deze met gemak tussen de 145-150 slagen per minuut. Nu was dit rond de 130.</p><p>Betekent dit dat hij aan het rusten is of zou er een probleem zijn? </p>

Hoi! De hartslag van de baby is tussen de 110 en 160, wanneer hij ergens tussen die twee waarden zit is het ok :). Ik weet niet hoeveel weken je bent? 
Wanneer je kindje slaapt is de hartslag vaak rustiger (net als bij ons) en wanneer hij druk beweegt wordt hij hoger (kan zelfs wel hoger dan 160 zijn dan). Dat is allemaal normaal!

Het hartje mag inderdaad versnellen en vertragen. Zolang er geen overslag hoorbaar is is het volkomen normaal.

Ik ben 17 weken ver :)
Voor de rest klonk de hartslag normaal. Heb inderdaad voor de zekerheid eens de materniteit gebeld en zou allemaal in orde zijn. Moet tussen de 110 en de 150 zitten, ze vermoedt dat hij aan het slapen was! 
Toch ffkes weer paniek :D

Mag ik vragen waarom je zelf luistert naar het hartje? Nu was er onnodig paniek. Absoluut geen verwijt, maar ik ben wel nieuwsgierig. Wat nou als je het hartje een keer niet kunt vinden?

Goh, ik vind 4 weken tussen de echo's best lang. Heb hiervoor ook een vruchtje verloren, dus dan zit de angst er iets meer in denk ik.
Al bij al valt het nog mee vind ik, sommige dames zijn echt obsessief en luisteren tot 2x/dag. Bij mij hoogstens 2x/week. Zolang je jouw kindje niet echt voelt is het wel een geruststelling om het hartje te horen.
Hartslag vinden lukt me trouwens altijd hoor, weet goed genoeg waar hij zit. Overigens vanavond toch eens binnen geweest (had nog wat andere kwalen die ik vreemd vond) voor de zekerheid, maar alles was perfect in orde. 

Terug
Bovenaan