onregelmatige hartslag foetus????

A

Anoniem

Guest
hai
ik ben bijna 19 w zwanger en ik heb zojuist met mn eigen doppler naar het hartje geluisterd, maar toen ik dat ding erop zette ging het hartje heel langzaam en het leek alsof ie ermee ophield bijna, hij ging langzamer dan die van mij, maar toen opeens ging ie weer en ging hij even heel snel om weer op gang te komen ofzo en daarna was alles ok en heb ik het niet meer gehoort.
ik heb volgensmij wel ergens een x gelezen dat foetale aritmie heel gewoon is, maar ik vind het heel eng! ben bang dat ie verstrengeld zit ofzo of dat ie niet op gang meer kan komen.
heeft iemand dit eerder meegemaakt of van gehoort??
hopelijk kan iemand me gerust stellen.
groetjes memfanilsa.

Hoi hoi,

Ik zou je niet meteen te druk maken. Dat is het nadeel van het gebruiken van een doppler, dat je soms onnodig in de stress raakt.
Ik heb er zelf eentje gekregen van angel sounds en soms is het bij mij ook moeilijk om het hartje uberhaupt te horen. Zeker nu die kleine regelmatig gaat bewegen als ik rustig ga liggen om naar zijn hartje te willen luisteren.
Het kan ook zijn dat, doordat hij gaat bewegen, je het hartje even niet hoort. Daarnaast kan de frequentie van de hartslagen verschillen doordat hij de ene keer slaapt en dan weer beweegt.
Ik weet niet of je je kindje al voelt bewegen anders zou ik daar eerder vanuit gaan dan van je doppler. Als je je kindje een dag niet hebt gevoeld, zou ik aan de bel trekken. Anders moet je het gewoon een andere keer weer proberen met je doppler.

Succes!

Groetjes,
Maike
24w+5d zwanger

hallo,

zoals de voorganger al zei is dit een nadeel van je eigen dopler! het kan je onzeker maken terwijl hier geen reden voor is! ik zou dan,  hoe moeilijk het is ook niet te druk over maken! ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan! maar goed onze beebs zijn hartritme was niet goed en daardoor lopen wij in het ziekenhuis! regelmatige controles echo's en elk bezoek een ctg-scan! pas sinds vorige week, was toen 33 wk en 6dg, lag het zo mooi dat we continue de hartslag goed konden horen zonder dat het weg viel! hier bedoel ik mee, ze zetten 2 banden op je buik, 1 voor de hartslag van de baby en 1 voor de harde buiken! doordat de beebs nog veel ruimte had om zich te bewegen viel de hartslag weg en registreerde de ctg tussendoor mijn eigen hartslag! dit konden we duidelijk zien op de ctg omdat de hartslag van de kleine tussen de 120 en 150 ligt zeg maar en je eigen beduidend lager ergens tussen de 50 en 80! de eerste keer heb ik direct gevraagd wat dit was en kreeg ik dit als antwoord! blijf je onzeker dan zou ik gewoon contact opnemen met je vk en even langs gaan voor een beluistering van het hartje!

Hoihoi

Misschien kan ik je een beetje gerust stellen hoop ik!!
Wat ik van mijn verloskundige hoor is dat het hartje van je kindje tot 28 weken onregelmatig mag slaan daarna moet het een regelmatige hartslag hebben.

Groetjes wendy 36 weken en 1 dag zwanger

Terug
Bovenaan