onregelmatige hartslag

A

Anoniem

Guest
afgelopen donderdag constateerde de verloskunidge een onregematige hartslag bijons kindje (35 weken zwanger). Vervolgens ben ik de voglende dag voor een ctg en echo naar het ziekenhuis geweest. De ctg was in orde, maar op de echo was de onregelmatige hartslag ook te zien. et hartje was nit vergroot, klepjes werkten goed, maar de gyn wilde voor de zekerheid wel dat ik naar het academisch ziekenhuis ga voor een second opinion van een gyn met veel ervaring heirmee?
Wie heeft dit ook gehad of weet er iets meer van. Via internet is er namelijk haast niets over te lezen.

gr. ante

Hoi Ante,
toen ik 20 weken zwanger was van mijn dochter hoorde de verloskundige ook dat het hartje onregelmatig sloeg.
Ik werd ook doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis voor een hele uitgebreide echo. Alles werd goed nagekeken. Maar er werd ook niets gevonden waar het aan zou kunnen liggen dat het hartje onregelmatig klopte.
Maar ze konden mij wel vertellen dat het te maken kon hebben met:
de hersentjes geven een seintje dat het hartje moet kloppen maar omdat die nog niet helemaal volgroeid zijn gaat dit bij een enkel kindje niet helemaal goed vandaar de onregelmatigheid.
Mijn dochter is helemaal gezond geboren, is wel na geboorte weer helemaal nagekeken door een kinderarts.
Bij mij was het met 30 weken over daarna klopte het wel gewoon zoals het hoort.

groetjes Roosje.

he hallo
bij mij was het hartje met 32 week ook onregelmatig, dit komt omdat het hartje nog niet geheel ontwikkeld is en alle kamers dus nog niet af zijn.
bij 9 van de 10 komt dit voor, zou me er niet teveel zorgen overmaken..

het is niet vergroot en ziet er verder wel goed uit, ik maakte me toen ook vreselijke zorgen maar het euvel is nu voorbij het klopt nu weer goed..

hopelijk stelt het je wat gerust..
groetjes anna

bedankt voor jullie reacties. Ik probeer me niet teveel zorgen te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

gr. ante

Terug
Bovenaan