Onregelmatige menstruatie na stoppen pil.

Zonnetje90

New member
Hi allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus duurde 91 dagen dus dat was echt super lang. Toen 3 dagen ongesteld geweest en weer een cyclus van 42 dagen. Weer 3 dagen licht ongesteld en zit nu in mijn 3de cyclus. Heel benieuwd hoelang deze nu gaat duren? Zijn er meiden die dit herkennen of komt het bij jullie veel sneller op gang?

X
 
Hi zonnetje90,

yes ik heb ook zulke cyclussen.

ben 25 jaar en vanaf mei gestopt met de pil, kreeg eerst onpil verschijnselen zoals hoofdpijn en pijnlijke tepels dus dacht he ben ik nu al zwanger haha. Maar nee hoor still trying.

eerste paar keer een normale bloeding gehad en sinds de laatste 3 pogingen heel wienig bloedverlies en veel korter dan normaal. Max 3 dagen waarvan 1 kort moment helder roodverlies. Alle keren zonder stolsels. Mijn cyclus zag er zo uit:

13 mei 1ste bloeding na pil

28 juni dus 46 dagen

22 augustus dus 61 dagen

17 september dus 26 dagen

9 oktober dus 22 dagen

1 november dus 23 dagen

maak me er best een beetje zorgen over want denk elke keer dat het een innestelingsbloeding is maar dan zijn de testen negatief.

x nikki
 
Hi Nikkie,

Thanks voor je berichtje! Dacht eerst dat ik de enige was haha, maar gelukkig dus niet. In het begin heb ik ook super veel last gehad van ontpil verschijnselen, dat heeft echt tot mijn eerste menstruatie geduurt. Nu heb ik steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar het dus nog niet word. Wat ook weer vervelend is, want dan ben je der onbewust zo mee bezig. Die van jou zit nu wel rond de 25 dagen dus er zit verbetering in. Hopelijk gebeurt dat bij mij ook snel. Ik hou er nu maar rekening mee dat het ongeveer tot 42 dagen kan duren net als de vorige keer, dan valt het mee als ik het eerder word. Ik ben trouwens ook 25 en heel lang aan de pil geweest, dus misschien heeft mijn lichaam gewoon iets langer nodig.



X
 
hoi,

ik ben nu sinds eind augustus gestopt met de pil. eerste keer 30 dagen, 2de 28.. nu de 3e cyclus en moet eigenlijk morgen ongesteld worden. ik ben nu 26 en heb zoon 12 jaar de pil geslikt, ookk vaak doorgeslikt . dus denk dat dat er niks mee te maken heeft. wel heb ik veel ontwenningsverschijnselen gehad.. vreselijk...

ik hoop voor jou dat je cyclussen wat minder lang gaan duren. snap dat dat ergvervelend is

gr
 
Hoi Roekel,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat het bij jou wel meteen regelmatig was. Ik denk dat het bij iedereen anders is. Bij sommige duurt het lang en bij andere is het meteen weer regelmatig. Zit nu weer op dag 24 dus hopelijk word ik het ergens deze week.



X
 
Hoop het voor je zonnetje:). Zou fijn zijn als er wat regelmaat in komt.

ik ben nu toch echt ongesteld geworden maar gelukkig niet meer zo raar en minimaal als de afgelopen maanden. Het lijkt voor het eerst weer op een echte menstruatie zoals die was voor ik ooit met de pil begon.

wat een troep is dat dan zeg, dat een lichaam zolang de tijd nodig heeft om weer normaal te functioneren.

En hi roekel, jij al ongesteld geworden vandaag?
 
@Mellie Het kan te maken hebben met je innesteling. Hoeveel dagen na je eisprong gebeurde het en wanneer moet je nu ongesteld worden?



@Nikkie fijn dat je nu weer een normale menstruatie hebt. Dat heb ik gelukkig wel vanaf het begin gehad. Naja de 2x dat ik het ben geworden dan haha.
 
Terug
Bovenaan