Onregelmatige menstruatie........

A

Anoniem

Guest
Dag dames

Het onderwerp zegt het eigenlijk al: ik heb een hele onregelmatige menstruatiecyclus. De laatste keer zat er maar liefst 56 dagen tussen! Ik weet dat ik geduldig moet zijn, maar dat is niet altijd even makkelijk als je heel graag zwanger wilt worden.Wat ik graag zou willen weten is of er dames zijn met hetzelfde probleem en of in zo'n geval de huisarts of gynaecoloog iets kan betekenen.

Veel liefs, Linda

Hoi Linda,

Ook ik heb een super onregelmatige menstruatie. Soms zitten er 3 weken tussen, dan weer 5 maar soms ook wel 8. Normaal nooit problemen mee gehad, maar als je een kinderwens hebt is dat best vervelend. Ik ben hiervoor vrij snel (na 4 maanden waarin ik maar 1x normaal ongesteld werd) naar de huisarts gegaan, ook ivm mijn leeftijd (31, ok is niet  oud maar het is ook geen 22 ;-) ). En ik moest er toch heen voor een uitstrijkje. De huisarts heeft mij gelukkig snel naar de gyn doorverwezen. Hierdoor ben ik er achtergekomen dat ik bijna geen eisprongen heb en heb nu net mijn eerste ronde Clomid achter de rug.

Mijn advies zou zijn om te gaan temperaturen, om zo meer inzicht in je cyclus te krijgen en evt ook ovulatiesticks te gebruiken (via bijv. www.sensitest.nl zijn ze nog best betaalbaar).
En uiteraard kan het nooit kwaad om eens met je huisarts te praten!

En: probeer er niet te veel mee bezig te zijn (ik weet het, is moeilijker gezegd dan gedaan...).
Sterkte, maar ook vooral veel succes!!

Groetjes, Angela

hoi lin,

Ik heb ook een vreselijk onregelmatige en ook lange cyclus sinds ik ben gestopt met de pil. Ik heb de pil ongeveer 6 jaar geslikt. Ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren hoe hij daar voor was, toen lette ik daar niet zo op (puber he) Ik was wel vrij laat ongesteld pas op mijn 15e ofzo. Ik ben na 2 cyclussen (49 en 45 dagen) naar de huisarts gegaan. Deze raadde mij aan te gaan temperaturen om meer te weten te komen over mijn cyclusverloop. Ben toen begonnen op dag 52 van mijn huidige cyclus die nu nog steeds voortduurt (zit nu op dag 83!) Aan mijn temperatuurcurve is wel te zien dat ik een eisprong heb gehad (gelukkig maar) Maar mikken op mijn vruchtbare periode is dus onmogelijk.

Ik denk dat ik nog niet doorverwezen ben naar de gyneacoloog omdat ik wat jonger ben (25 namelijk) Maar ik denk dat ik toch wel even doorverwezen wil worden, al is het maar om dingen uit te sluiten.

succes met je cyclus, geduld is inderdaad een schone zaak, maar heel veel makkelijker gezegd dan gedaan!! ik spreek uit ervaring zo rond dag 83 komt de stoom ook alweer aardig uit mijn oren

groetjes,
Marlijn

Ik ben ook zeer onregelmatig hoewel de laatste tijd het 37 dagen waren. Nu nog steeds niet ongesteld ook een negatieve test. Ik hoop dat het beter gaat en misschien ga ik ook wel temeraturen.

OOk ik heb een onregelmatige cyclus.. eerste maand na stoppen vd pil was het 42 dagen en nu was het 38 dagen.. Heb het gevoel dat het iedere maand iets korter word maar ja.. dat weet ik nie zeker...

Ik ga nu ovulatietesten gebruiken.. Hopelijk werkt dat zodat ik weet wanneer we bewust moeten klussen..

Terug
Bovenaan