Onrijpe baarmoedermond, ballon plaatsen

<p>Aanstaande maandag krijg ik om 20:00 een ballonnetje. Mijn baarmoedermond is nog niet rijp en kindje zit nog niet ver genoeg ingedaald ik ben nu 37 +.</p><p>Iemand die hier ervaring mee heeft? En hoe is het bij jou verlopen?</p><p> </p>

Ik heb dit ook gehad, ik ben met 37,5 weken ingeleid omdat mijn vruchtwater aan de krappe kant was.
Ballontje is savonds geplaats vond dit niet pijnlijk heb een onrustige nacht gehad. Had krampen steeds in me buik. Smorgens vroeg vliezen geprikt en aan de weeenopwekkers savonds was er nog niks verder gebeurt waardoor het een spoedkeizersnede werd. Gelukkig verder alles goed gegaan me zoontje inmiddels 8 maanden 

veel succes maandag

Heb ik ook gehad. ‘S avonds ballontje gezet, viel reuze mee. Best goeie nacht gehad. Volgende ochtend viel ballontje eruit en lichte kramp. Vervolgens vliezen gebroken, gebeurde in de loop van de ochtend verder niks qua ontsluiting dus wee opwekkers gekregen. Om 20:30 die avond is onze dochter geboren! 
Het is me allemaal reuze meegevallen!
succes, zet hem op en gewoon allemaal over je heen laten komen en proberen zo rustig mogelijk te blijven. 
Groetjes mariette

Ik heb een minder goede ervaring met de ballon. Mijn zoontje was ook nog niet volledig ingedaald en was na het plaatsen van de ballon gedraaid en lag de volgende dag dus in stuit. Gelukkig hebben ze hem in 1 poging kunnen draaien. Aanstaande dinsdag word ik weer ingeleid en ik heb aangegeven dat ik dit keer absoluut geen ballon wil.

Met 39 weken heb ik ballon gekregen om zwangerschapsvergiftiging. Ik vond het helemaal niet vervelend. Wel raar gevoel. Helaas had ik teveel bloedverlies (waarschijnlijk adertje geraakt), waardoor ze hem er weer uit hebben gehaald. De dag erna had ik wel 3 cm ontsluiting! Toen vliezen gebroken. En omdat er niets gebeurde daarna weeenopwekkers en toen die eenmaal aansloegen was ze binnen 1,5 uur geboren! Wel tweede kindje.
Heel veel succes. Laat het over je heen komen. Probeer je eraan over te geven en mee te gaan met je lichaam. Je lichaam weet precies wat het moet doen!

Ik ben met 37 + 2 ingeleid ivm zwangerschapvergiftiging. Savonds een ballonnetje geplaatst. Onrustige nacht met veel krampen. In de ochtend ballon eruit gehaald, 4 cm ontsluiting. Vervolgens vliezen gebroken en aan 't infuus met weeënopwekkers. Dit was rond 10 uur in de ochtend. Om 13.30 is onze dochter geboren  Super snel dus! Over het algemeen heb ik alles positief ervaren. Alles ging alleen wel erg snel, ik had ook niet verwacht met 37 weken te gaan bevallen.

Ik ben met 41 weken ingeleid. ‘s Ochtends ballonnetje (en bij deed dat meer pijn dan de bevalling zeif, maar zal wel te maken hebben gehad wie hem plaatste) en de volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting zonder dat ik daar wat van gevoeld had. Aan de wee-opwekkers gelegd en ‘s avonds bevallen. Ik vond het inleiden heel erg meevallen.
Over 4,5 maand mag ik weer, hopelijk verloopt de bevalling dan net zo relaxt ;-).
Succes met de laatste loodjes en geniet nog van de bewegingen in je buik. En het laatste weekend “samen”. 

Terug
Bovenaan