Onrust & twijfel

<p>hallo allemaal,</p><p>Ik hoop dat er ouders zijn die me kunnen helpen of dit herkennen en me misschien een frisse blik kunnen geven want momenteel twijfel ik over alles.</p><p>Onze zoon is geboren met 36 weken via een geplande keizersnede. Hij heeft de nodige problemen gehad met z'n drinken en heeft een tijdje sonde gehad. Hij is met spugen begonnen vanaf dag 1. Ene keer grote hoeveelheden andere keren een mondje maar hij spuugt eigenlijk iedere dag sowieso 1x. Hij is begonnen met nutrilon standaard, hij werd onrustig na de voeding rond week 6, bleef spugen en ook poepte hij 1x in de 2 a 3 dagen. Hij leek ook pijn te hebben met boeren, spugen en zelfs na een gaap begon hij te huilen. In overleg met het cb zijn we geleidelijk naar Hero comfort gegaan voor krampen, spugen en ontlasting. Het spugen werd een stuk minder, z'n ontlasting was eerst diarree en werd na 3 a 4 dagen ineens een soort klei en het leek ook alsof hij erg moeite had en was flink aan drukken als hij moest poepen. Hij poepte hierbij 2 a 3x per dag. Toch bleef de onrust en begonnen er kleine rode vlekjes te verschijnen in zijn nek en gezicht. Gezien de geschiedenis van onze andere zoon begon ik het vermoeden van kma te krijgen. Opnieuw aangeklopt bij het cb en sinds dinsdag begonnen met pepti om te proberen voor 1 maand. Ik merkte wel meteen dat hij weinig tot geen last had van z'n maag en/of darmen na een voeding maar nu is deze voeding weer erg dun en ben ik genoodzaakt om het te verdikken omdat het spugen weer begon. Opnieuw huilen bij boeren, spugen en gapen. Dit ben ik gaan doen met gelilact. Toch lijkt de uitslag niet te verminderen, eerder lijkt het toch iets erger te zijn geworden sinds deze week. Hij slaapt overdag ook niet al te best en kan soms zo ineens met grote ogen wakker liggen en kan dan om een of andere reden de slaap niet meer vatten terwijl het in de nacht, gelukkig, erg goed gaat.  Kort gezegd het blijft toch wat rommelig. Ondertussen stroomt mijn hoofd over wat er nu allemaal met hem aan de hand is en draait m'n hoofd de hele dag op volle toeren met zijn gedrag mee. Moet ik denken aan kma, reflux, krampen, obstipatie of een combinatie van meerdere problemen of is het de leeftijd? Zijn er ouders die dit herkennen of ervaring hebben in zulke situaties?  </p><p> </p>
 
Hooi, 
Mijn dochter heeft kma. Pepti was echter een verschrikking!! Wij zijn zelf over gegaan oo nutramigen en daarna kwam de machtiging. Masr nutramigen is niet zo dun.. lijkt meer op nornale voeding. Onse dochter blijft wel mondjes terug geven maar dat is ook baby eigen. Ontlasting is helemaal op de rit. 
Succes!! 
 
Heey hoi,
Welke symptomen hebben jullie destijds opgemerkt en welke redenen om nog meer bewerkte voeding te gaan gebruiken? Klinken onze klachten als een kma in jullie oren?
Groetjes 
 
Onze dochter inmiddels 5mnd spuugde heel veel, elke nacht onrustig kreunend. Uiteindelijk te weinig melk dus over op kv. Eerst nutrilon standaard, toen nutrilon AR: spugen werd veel minder erg en ze sliep ineens normaal, bedje wel wat opgehoogd ook.. maar wel verstopping waarvoor dan weer dagelijks lactulose. We dachten verborgen reflux. Uiteindelijk constitutioneel eczeem erbij. Overgestapt op Nutrilom pepti. 
bij de AR voeding werd t spugen qua hoeveelheid minder maar er bleef eigenlijk de hele dag wel voeding terug lopen. Met nutrilon pepti nul spugen, normale ontlasting, geen lactulose meer nodig. Eczeem bleef.. CB arts gelooft niet dat t koemelk allergie of intolerantie kan zijn. Wij gaan lekker door met de pepti. Is duurder, dan maar zonder machtiging. Ze groeit er vast overheen, maar vooralsnog hebben we een kindje wat niet meer om de haverklap spuugt, zuur ruikt of verstopt zit. Ze slaapt geweldig goed, geen medicatie meer nodig en is vrolijk en groeit als kool. Lekker je eigen gevoel volgen!
 
Terug
Bovenaan