<p>Lieve Allemaal, Willen jullie met mij meedenken? Ik heb een zoon van bijna 6 weken oud. Ik ben met 38+3 bevallen, hij had in het vruchtwater gepoept en dit binnen gekregen in zijn longen. Daarom kwam hij niet op gang na de geboorte en heeft maar een kwartier op mijn borst gelegen en is daarna weggehaald om hem op gang te brengen en daarna heeft hij nog 2 dagen in de couveuse gelegen. Ik vertel dit omdat dit misschien iets met zijn onrust te maken kan hebben. Sinds we thuis zijn uit het ziekenhuis is hij onrustig. Hij kan niet in zijn eigen bedje slapen want ik moet er constant heen om zijn speentje in zijn mond te doen, anders gaat hij huilen wat overgaat in hysterisch huilen. Daarom heb ik een babynestje gekocht zodat hij redelijk veilig bij ons in bed kan slapen maar ook daar hetzelfde verhaal. Iedere keer moet ik weer die speen in zijn mond doen, anders begint hij te huilen wat ook weer overgaat in hysterisch huilen. Ik heb al een puckababy gekocht, maar dit werkt niet, hij wordt ontzettend boos en onrustig dat zijn armen nog wel kunnen bewegen maar dat hij die niet meer naar boven kan doen. Daarom bakeren we hem nu helemaal strak in, maar ook dit geeft hem geen rust. Hij ligt de hele tijd maar te kreunen, zijn schouders bewegen, zijn hoofd gaat heen en weer, hij trappelt met zijn voeten. Hij kan zo niet in slaap komen, en ligt zo vaak al kreunend wakker tot de volgende voeding. Maar hij is hartstikke moe en ligt maar te gapen, en toch valt hij niet in slaap. Niet inbakeren is ook geen optie want dan gaat hij heel erg maaien met zijn armen zodat hij zichzelf ook wakker houdt. S’nachts gaat het slapen wel wat beter maar alsnog ligt hij te kreunen. We hebben al een middel geprobeerd tegen darmkrampjes, ik heb al het hoofdeinde iets verhoogd, maar zonder resultaat. De enige momenten dat hij wel lekker slaapt, is als hij rondgereden wordt, in de draagzak zit of als hij heel dicht tegen me aan ligt, maar dit is gewoon niet veilig want als ik in slaap val dan kan per ongeluk het dekbed over hem heen komen... Ik heb dit gedrag al aan verschillende mensen aangegeven, consultatiebureau, arts ziekenhuis, fysiotherapie (ivm overstrekken), maar er is niemand die het serieus neemt. Ik ben inmiddels oververmoeid en heb ook hard mijn rust nodig... Wat kan dit gedrag veroorzaken? Wie heeft er tips? Dit is mijn eerste kindje, en iedereen zegt dat baby’s geluidjes maken en met hun armen bewegen, en dat ze moeten leren om in hun eigen bedje te slapen en dat ze best even mogen huilen... ik voel mij zo onzeker... ☹️Ik voel als moeder dat er iets is maar kan er niet achter komt wat... Liefs van een wanhopige moeder</p>