Onrust door los slapen.

<p>Onze kindje van inmiddels 6 maanden heeft altijd ingebakerd geslapen, sinds 1,5 maand laten wij hem in een gewone slaapzak slapen onder het fedde en Kees lakentje. Zodra zijn armen er onder uit komen begint hij ongecontroleerd in zijn ogen te wrijven. Elke nacht is het feest omdat het een strijd is van de armen onder het dekentje doen en er weer onder uit trekken. Zo zijn we elke nacht een paar keer deze strijd aan het voeren, omdat hij alleen slaapt als hij “vast ligt.” Nou weet ik even niet wat ik moet doen, het slaapzakje heb ik niet van fedde en Kees, wel ooit op proef gehad maar hij kwam gewoon bij zijn gezicht. Ik prop er momenteel allemaal knuffels tussen om hem iets van vast te laten liggen maar het werkt allemaal niet. Buik slapen wilt hij niet, iemand nog tips? Na 1,5 maand proberen verbeterd het niet. </p>

Waarom al zo vroeg uitgebakerd dan als hij er nog last van heeft? Mn zoontje heeft tot 7 maanden ingebakerd gelegen en ja hij kon sinds 5 maanden al omrollen. Nooit een probleem grhad. Vorig jaar zomer was hij er aan toe met t stikwarme weer de doek weggelaten sindsdien nooit een probleem.

Sorry vergeten toe te voegen maar er is geen tip. Als hij er zo'n last van heeft en goed instoppen werkt niet want daar zijn ze met 6 maanden echt te sterk voor. Hoe gaat het in de ochtend en middag?

Bij ons werkt het slaapzakje nu wel toen ze 5 maanden was niet nu met 6 wel want ze is blijkbaar gegroeid en komt nu net niet bij haar gezicht. Snachts lukt het nog wel een enkele keer die armen boven de dekens en dan wakker worden, maar dit is vaak 1 keer maar. Ik hoop uiteindelijk die ritsjes iets minder vast te kunnen doen en zo af te bouwen. 

en izzy helemaal mee eens, maar kdv wilt het ook bij onze dochter ivm rollen niet meer doen. Dus je moet er toch een keer mee aan de slag. Wij doen dit nu voornamelijk met de ochtend en middag slaapjes. 

Terug
Bovenaan