Onrust in de nacht.. wat kan het zijn?

Hallo! Hieronder het schema van mijn dochter (is van 30-04-21)<br />07.00 papfles 180cc met 4 scheppen fijne Granen van olvarit <br />08.30 fruithap 150gr<br />11.00 1 boterham<br />11.20 fles 120cc<br />15.00 fles 180cc<br />17.00 groentehap 200cc<br />19.00 fles 180cc<br /><br />Na de fles van 19.00 gaat ze naar bed en tot een paar weken terug sliep ze netjes tot de volgende ochtend. Nu ook wel, maar nu is ze in de nacht onwijs onrustig in haar slaap. Ogen blijven dicht, slaapt niet maar beweegt wel enorm veel en het lijkt alsof ze constant krampen heeft. Trekt samen, duwt haar buik uit, schud haar hoofd.. niemand heeft er een verklaring voor! Iemand hier die het herkent of enig idee heeft wat het kan zijn? <br /><br />Voorheen begon dit om 04.00-05.00 maar inmiddels al om 01.00 of soms zelfs al om 11.00 .. dit houdt dan vervolgens (wel met tussenpozen van wat minuten slaap) heel de nacht aan totdat ze smorgens uit bed gehaald wordt, dan valt ze natuurlijk een half uur vantevoren in slaap. <br /><br />Om 23u een droomvoeding geven al geprobeerd <br />Kleding aanpassen ivm warm/koud al geprobeerd <br />Papfles was voorheen de late fles, <br />nu al de vroege maar ook dat scheelt niks qua slapen..<br /><br /><br /><br /><br />

Ja bizar! Ik heb net ongeveer een zelfde topic geopend over mijn zoontje van 6maanden ?. Die slaapt ineens sinds 4weken ook heel anders snachts??? Blijft ook maar woelen en woelen en wilt ook vaker drinken!

Van het weekend sliepen we bij mijn moeder en daar sliep hij dus wel een lange stuk! Heel gek??‍♀️ weet het ook even niet meer.

Ik hoop dat we antwoorden krijgen, succes iig! ?

Oh echt, toevallig! Had 'm nog niet gezien maar goed om te weten.. dan hou ik onder jouw topic ook de reacties even in de gaten haha.

Maar jouw kindje wordt echt wakker dan? Omdat je weet dat ie wil drinken? Want mijn dochter wordt niet wakker, het gebeurd echt in haar slaap.. heel gek! ?

Als ik het zo lees kan het heel goed de ontwikkeling wat ze doormaakt en ‘s nachts verwerkt.. Kan zo maar zijn dat ze dit doorstaat en straks ineens iets nieuws kan!

Hmm dat is een goeie! Ze kan sinds vandaag terugrollen dus hopelijk slaapt ze vanavond dan lekker hahaha. Thanks voor je reactie, zal me er eens in verdiepen.

Ik hoop met je mee! ;) Het kan goed zijn dat dat even duurt.. Ik merk met onze dochter van 10 maanden dat ze steeds fases heeft van onrustig slapen, omdat ze enorm nieuwsgierig en actief is, en dat verwerkt in de nacht.. Ik denk maar zo, het zal vast weer rustiger worden..

Hi! Herkenbaar!
Mijn dochter had dit ook, is volgende week alweer 1 jaar (2-12), tijd gaat snel! .
Als ik het goed heb onthouden hebben ze rond de 6 maanden ook weer een sprong, waarbij o.a. het slapen weer even wat moeilijker gaat, maar uiteindelijk gaan ze na de sprong weer slapen zoals gewend, misschien wel beter dan ervoor! Het kan een tijdje duren, die sprong, maar houd vol. Als dit de sprong is, is het tijdelijk!
Succes!

Terug
Bovenaan