Onrust-koemelkallergie

Hoi,

Ons manneke Jesper is 5,5 maand en heeft nog geen nacht rustig geslapen en overdag trouwens ook niet. We hebben vorige week laten bloedprikken en nu blijkt dat hij een koemelkallergie heeft. Wie heeft tips of ervaring?

Andrea

Hoi mijn meisje word verdacht op koemelkallergie.Sinds vanmiddag hebben we op doktersrecept pepti voeding en promt na die fles is ze in slaap gevallen twrwijl het al een paar dagen helemaal mis was.Spugen,kramp,eczeem,onrustig,neusverkouden enz enz.Nu is ze dus lekker in slaap gevallen eindelijk en hopen we dat de rest van de klachten ook snel verdwijnen.Nu moeten we over 4 week een test doen door gewone voeding toe te voegen om de reactie te bekijken.Reageert ze verkeerd op gewone voeding krijgen we alles vergoed door de verzekering(mag ook wel moest ff 25,20 betalen voor 1 pak)

Hey,

wat vervelend. Birgit (02/07/07) heeft ook koemelk allergie, door een homeopaat vastgesteld. Omdat het bij jou uit een bloedtest is vastgesteld heb je iig recht op vergoeding van de HA voeding, dat scheelt nogal! Moet je de doktersverklaring opsturen naar je verzekeraar. Meestal zie je al snel verandering, maar de stoffen waar ze allergisch voor is, zijn pas na 3 a 4 dagen echt weg.
Bij BV zoals hier, zal jij op dieet moeten, maar daar moet je je goed over laten inlichten, op het CB weten ze hier meer van, je zal naar een dieetist moeten waars.

Ze kunnen over de allergie heengroeien, hoe snel dat gaat weet ik niet precies, verschilt per kind en de aard vd allergie denk ik.
Birgit heeft nog meer allergieen dan alleen koemelk eiwit, zoals banaan, chocola, varkensvlees, ui,knoflook etc etc... ik moet haar dan ook zeker nog laten testen voordat ze over gaat op fruit, om te kijken of ze nog allergisch voor oa banaan is..

Nou veel succes, ik hoop dat je over een paar dagen een fijn rustig kindje hebt!

grtjs Evelien

Hey Andrea,

Da's niet zo mooi dat Jesper positief getest is op koemelkallergie. Ik weet niet wat voor voeding je geeft, maar er zijn meerdere mogelijkheden. Ik zit zelf al weer 2,5 jaar op hypoallergeen dieet ivm borstvoeding en allergie, dus weet (nu derde keer) wel wat van allergie en voeding af.

De bloedtesten kunnen echter wel vals positief/vals negatief zijn, dus je zult iig moeten elimineren/provoceren/re-elimineren.

Als je borstvoeding geeft, zorg dan wel dat je een diëtist vindt die ervaring heeft met allergie én borstvoeding. Namen zijn via Stefan Kleintjes (kinderdiëtist) wel te verkrijgen.

Mag hier geen links meer plaatsen, da's jammer... maar mocht je me willen mailen, kan je me bereiken onder nynke apestaartje borstvoeden punt info. Allergie is niet makkelijk, bij geen van de voedingen (kv of bv) maar wel goed te doen, met wat hulp van ervaren allergiemoeders. Op mijn site zijn diverse ervaren allergiemoeders dagelijks aanwezig om je te helpen hier wijs uit te worden.

Groetjes Nynke Bal

Terug
Bovenaan