Onrust

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 6/7 weken zwanger... en dit is mijn eerste. <br />Ik ben natuurlijk erg blij... alleen dat voel ik niet door de onrust die ik ook erbij voel!!!!</p><p> </p><p>en ik heb geen idee waarvoor ik zo angstig ben.. </p>

Probeer niet negatief te denken, ik heb 3 miskramen gehad... En bij de 1e en de 3e miskraam als de dood dat het fout zou gaan, dat was het enige waar ik aan kon denken... toen mijn man dat in de gaten kreeg, heeft hij mij er echt even op gewezen dat alleen maar positieve gedachten helpen, bij de 4e zwangerschap ben ik vanaf de positieve test tot heden (nu 13+2) Alleen maar positief gaan denken, En dat helpt echt goed!!!
Die knop moet om. Is lastig omdat het fout is gegaan, en ja in het begin had ik soms echt wel de angst bloed te zien met mijn vagina afvegen na het plassen, maar dat vervaagde gelukkig snel. Want zo wil je niet zwanger zijn. Na week 11 ben ik pas echt echt echt gaan genieten. Het ging 1 X fout met 8 weken en 2 X met 5 weken. Deze blijft goed plakken gelukkig.

Probeer je mind om te switchen. Hoe lastig dat ook is. Niet onzeker zijn. Ik weet dat het lastig is maar komt goed.

Dikke kus!!!

Hier ook af en toe zeer gespannen. Ik heb 2 eerdere vroege miskramen gehad. 1x bij 5 weken en 1x bij 6 weken.
Nu ben ik 10+1 weken zwanger. De echo's zijn tot nu toe ook goed.. toch betrap ik mezelf erop dat ik dagen heb dat ik angstig ben of alles wel goed blijft gaan.
Maar ik probeer mezelf dan ook terug te halen met de gedachte dat omdat het fout KAN gaan, betekent het nog niet dat het fout zal gaan.
Het overgrote gedeelte van de zwangerschappen gaan gewoon goed. Alhoewel op forums soms lijkt dat er meer fout gaat. Maar dit is echt niet zo.
Probeer ervan uit te gaan dat alles goed gaat en hopelijk kom je dan een beetje tot rust.

Je kan ook onrustig zijn omdat het gewoon heel spannend is om voor het eerst moeder te worden. En vergeet ook niet dat er hormonaal heel veel gebeurt in je lijf waardoor je ook uit balans kan zijn. 

Ik heb een aantal jaren geleden best lang last gehad van paniekaanvallen en wat mij toen erg heeft geholpen is de app “Headspace”. Het is een meditatie-app en Andy, zo heet de goeie man, heeft zoooo’n rustgevende stem! En ik weet 100pro dat mijn paniekaanvallen heftiger waren dan jouw gevoel nu, dus ben ik ervan overtuigd dat als je je openstelt voor de 10 minuten die hij tegen je praat, dat je je beter zult voelen!
Je kunt 10 sessies koste loos gebruiken en ook eindeloos vaak gebruiken. Heb ik lange tijd gedaan totdat ik besloot die 45€ per jaar te betalen. Niet weinig. Maar is het zo waard! Als ik me onrustig voel, doe ik een sessie en t helpt :)
Je moet t uiteraard een tijdje doen om er permanent baat bij te hebben. Succes!

Headspace is zeker een aanrader! Ik gebruik hem ook sinds mijn huidige zwangerschap, ben nu 5+2, en het kalmeert me zeker! Goeie tip!

Terug
Bovenaan