Onrustig 36 weken

<p>Dag mommy’s (to be), </p><p>Ik moet even van me afschrijven en ben benieuwd of jullie dit bekend in de oren klinkt. </p><p>Momenteel ben ik 36 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongen. Kindje is netjes ingedaald en alles is verder goed. Sinds twee dagen voel ik me heel raar en onrustig. Het begon met diaree (sorry,beetje vies). Een deel van de slijmprop ben ik ook kwijt. Toen veel steken in de nacht en voorweeen. Menstruatie krampen in me buik en rug. Slaap al twee weken heel slecht/ nauwelijks. Vandaag ook weer krampen en heb het idee dat hii anders beweegt. Rustiger en meer schuiven dan trappen. Terwijl het een hele actieve baby is. Is dit een begin van een bevalling. Ga me toch zorgen maken... </p>

Spannend! Laatste loodjes. Het kan maar verliezen van de slijmprop en diarree wil niet altijd wat zeggen. Het kan alsnog even duren. Ik had 3 weken lang voorweeen bijvoorbeeld. Heb je de verloskundige en of ziekenhuis al gebeld hierover?! 
Voor 37 weken zwangerschap is volgens mij het advies om altijd in het ziekenhuis te bevallen. 
Sterkte

Het kan, maar het hoeft niet. Ik voelde me vanaf 36 weken ook anders. Bijna elke dag voorweeën (vooral in de avond). Uiteindelijk is onze kleine man pas met 41 weken geboren. De voorweeën zouden moeten afzakken als je gaat douchen of in bad gaat. 

Zoals anderen ook zeggen: het kan, maar hoeft niet. Ik voelde met 36+1 (de 2e dag van mijn verlof...) wat voorweeën, dacht ik. De volgende middag ben ik bevallen! Dat kan dus ook...

Bij mij hetzelfde verhaal.. Vanaf maandag 35+5 al een drukke baby en wat kwaaltjes en pijntjes extra. De baby ligt zo ie zo al vast en ingedaald vanaf week 31. Met lopen doet het al tijdje zeer. Maar nu ook als ik op de bank zit en wil gaan staan.. Dan voel ik dat erg goed. Ook de nachten voel ik de baby erg goed liggen en wordt ik wakker met buikpijn en moet ik plassen. Ook de rugweeen herken ik in de nachten. Gelukkig slaap ik wel gewoon goed. En helaas weet je dat het allemaal voor kwaaltjes zijn en dat het nog lang kan duren voor de kleine zich meld. Je hebt helaas niks in de hand dus het is voor ons allen gewoon afwachten tot het doorzet.
Succes met de laatste loodjes! 

Terug
Bovenaan