Onrustig bij in bed leggen

<p>Hoi,</p><p> </p><p>onze dochter wordt bijna zes maanden. Een schat van een meid en ze blijft gretig lachen. We hebben sinds de geboorte een vast slaapritueel zodat onze dochter weet wanneer het avond aan het worden is. Echter merken we de laatste week dat onze dochter in bed plots zeer onrustig wordt. Ze slaapt wel in maar ze wrikkelt nu echt enorm voor ze in slaap valt. Het volledige ritueel is nochtans hetzelfde gebleven bij ons.</p><p>Overdag krijgt ze 210 te drinken, een groentepapje om 11. Bij het naar bed gaan krijgt ze 240 omdat ze daar best wel behoefte aan heeft. Anders weent ze tot ze nog eten krijgt ...</p><p>Avondritueel:</p><p>18u: bad</p><p>18u15: afdrogen + slaapzak aan. Neusje soms eens spoelen</p><p>18u30 ten laatste: flesje en tegen 18u45 ten laatste in bed. We houden het avondritueel wel lekker sober. Niet meer spelen (enkel in bad). De tijdstippen kunnen wel afwijken afhankelijk van haar zin in bepaalde zaken. </p>
 
Ik lees niks verkeerds hoor. Na 6 maanden worden ze ook steeds beweeglijker he? Hier ook zo'n wurm. En momenteel (10 mnd oud) ook weer even veel huilen als ze voor de nacht op bed moet. Ze oefent kruipen, staan, en wurmt in een krul tegen het hoofdbord op. Het kost wat geduld, En veel heen en weer lopen, maar uiteindelijk slaapt ze en dan leg ik haar weer even recht. De ene keer slaapt ze in 5 minuten, meestal rond 15 a 20 min, en soms wel een uur. Het hoort er allemaal bij denk ik. 
 
Terug
Bovenaan