Onrustig buik slapen.

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Onze zoon van bijna 6,5 maand heeft het omrollen al een tijdje in de smiezen. </p><p>Helemaal niet erg, alleen in bed met zijn slaapzak aan is het lastiger..</p><p>Hij slaapt in een puckababy newborn (de 4 seizoens is nog veel te groot) en op de een of andere manier lukt het hem dan niet om terug op zijn rug te rollen. Hier wordt hij heel onrustig van en blijft een hele poos mopperen en gaat vaak uiteindelijk huilen. Soms valt hij ook wel in slaap..</p><p>Zijn er moeders/vaders die dit herkennen? En wat hebben jullie hier aan gedaan? Of is het gewoon geduld hebben?</p>

Hier was 't een kwestie van geduld. We hebben bijna een maand gedoe gehad met slapen, omdat meneer steeds op z'n buik rolde maar niet terug kon > paniek. 
Nu hij terug kan rollen, heeft hij opeens besloten om op zijn zij of buik te gaan slapen. 
Ik heb in de tussentijd een tijdje een zijligkussen gebruikt, zodat hij niet naar z'n buik kon rollen. Dat gaf wel wat rust (totdat hij daar ook overheen kon rollen). 

Ik heb toen onze zoon wel in de 4seizoenen slaapzak van de puckababy gedaan. De mouwen opgerolt, en toen ging het prima. Hij is nu 1,5 en het is nu pas dat de mouwlengte goed is ?

[quote quote=10201598]Ik heb toen onze zoon wel in de 4seizoenen slaapzak van de puckababy gedaan. De mouwen opgerolt, en toen ging het prima. Hij is nu 1,5 en het is nu pas dat de mouwlengte goed is ?[/quote]
Ja bij ons heeft hij er ook al wel in geslapen, maar denk door het rollen dan schuiven zijn armpjes terug in de mouwen en dan kan hij niet meer zich omrollen en dat vond ik wel een beetje gevaarlijk... Ook bij het oprollen van de mouwen gebeurd dit...
Ik vind die slaapzak echt heel mooi en hij kan er ook heerlijk in slapen, maar hij is echt voor baby's van 6 mnd nog veel te groot idd?

[quote quote=10201306]
Hier was ’t een kwestie van geduld. We hebben bijna een maand gedoe gehad met slapen, omdat meneer steeds op z’n buik rolde maar niet terug kon > paniek.
Nu hij terug kan rollen, heeft hij opeens besloten om op zijn zij of buik te gaan slapen.
Ik heb in de tussentijd een tijdje een zijligkussen gebruikt, zodat hij niet naar z’n buik kon rollen. Dat gaf wel wat rust (totdat hij daar ook overheen kon rollen).
[/quote]
Bedankt! Ja ik denk ook dat het geduld hebben word... Zielig kussen ook geprobeerd, maar dat vindt hij niet fijn. We gaan even geduld hebben dan maar??

Terug
Bovenaan