onrustig de fles drinken

Chris kan soms zo onrustig zijn fles drinken
hij wiebelt en schuift dan boos met zijn hoofd heen en weer
moppert en piept als je net de fles gaat geven

terwijl hij wel honger heeft...als hij die fles ziet wil hij al naar voren
tussen door krijg ik hem dan rustig met een speentje, om het af en toe weer te proberen
na een tijdje (10 minuten later) wordt hij weer rustig en gaat hij drinken

vooral bij andere is dit lastig omdat die het snel opgeven.....

wie herkent dit?
Pas

Hé pas,
Hoe geef je hem de fles, liggend met hoofd op je arm of zittend met rug tegen je buik?
Ik geef borstvoeding maar als ik ga werken geeft mijn man haar de fles en geeft het altijd zittend, want liggend heeft ze schijnbaar nooit gewild, zittend is ook leuker want dan kan ze alles in de gaten houden, het is net de politie.
Misschien kun je veranderen van houding, verder heb ik ook niks voor je, sorry.
X

Hoi
Bij onze Kris is het net andersom. In het begin wil hij heel graag de fles maar tegen het einde wordt hij vervelend. Ook met zijn hoofd schudden. Gisteren heeft hij ook een paar keer zijn fles niet helemaal op.
Ik wil het even een paar dagen afwachten, als het zo blijft ga ik donderdag even naar het inloop spreekuur van het cb.
Kris krijgt nog 4 flessen, wel groente en fruit. Misschien is dat teveel voor hem, maar 2 weken geleden mocht ik nog niet terug naar 3 flessen.
Hoeveel krijgt jouw Chris??
Misschien ligt het aan de naam  
Groetjes Ellen mv Kris (01/09/2006)

onze Chris.krijgt nog 5 flessen
hij heeft last van dauwworm dus we zijn nog voorzichtig met bij voeding
begin nu een beetje fruit te geven, hij is 5,5 maand.

wat is de betekenis van onze naam...misschien iets eigenwijs....
laat even horen wat ze op het CB zeggen!

hij zit half rechtop, want hij is inderdaad nieuwsgierig....

groetjes pas

Hoi Pas

Krijgt Chris nog een late voeding?
Het kan zijn dat dat teveel is voor hem. Bij onze Kris merkte we op een gegeven moment dat hij die laatste fles niet meer nodig had doordat hij heel onrustig dronk. We moesten hem ook altijd wakker maken voor de late voeding.
We zijn toen (na overleg met het cb) naar 4 voedingen gegaan.
De late voeding verviel, en toen ging het beter.
Tot nu toe dan  
Daarom denk ik nu weer dat hij aan 3 flessen genoeg heeft.
Neem anders ook even contact op met het cb.
Groetjes Ellen

Hoi Pas,

Julian kan ook erg onrustig zijn tijdens de fles. In het begin drinkt hij alsof hij dagen niks heeft gehad en dan op eens... hoofd schudden of afwenden, met handjes de fles wegdrukken. Hij heeft dan gewoon even genoeg. We laten hem dan even rustig wachten, boertje doen en dan na een tijdje weer verder. Soms is de fles dan te erg afgekoeld, dat wil hij dan echt niet. Daarom warm ik altijd op in een bakje heet water en die houd ik bij de hand tijdens het voeden. In de pauze flesje erin zodat zijn melk warm blijft. Uiteindelijk drinkt hij het flesje wel leeg.
Succes

Daisy

hey pascal
nou ik herken je verhaal ook   hoor.
Mila drinkt haar fles wel leeg,maar ze is erg onrustig.ze wil alles zien ik denk dat het bij haar   daar door komt.die grote ogen draaien overal heen.
Volgens mij is dat ook wel een beetje normaal op die leeftijd,ik weet het verder ook niet maar bij Mila denk ik dat het daar door komt.
ik houd haar dan gewoon in de houtgreep heha..
maar het is soms erg irritant.
succes ermee..groetjes piewie

hoi hoi

ik herken het verhaal van Daniëlle, toen ze nog 5 flessen kreeg (jeetje wat lijkt dat lang geleden) was het soms ook zo, afwenden, wegduwen en met de tong uit mond duwen...
toen van 5 naar 4 flessen gegaan en toen was het over, dit heb ik ook gehad opeens bij 4 flessen, echter deze weigerde ze accuut, geen houtgreep die daar nog tegenop kon....
na het overstappen naar 3 flessen was het probleem echer opgelost en keerde de rust weder....
ook in fruit en groente hapje alsmede het toetje zit vocht wat je mag meetellen in de hoeveelheid vocht die ze binnen krijgen, ik weet alleen niet hoeveel je daarvoor moet tellen....

probeer het gewoon zou ik zeggen of bel even het CB voor overleg. meestal krijg je bij het bezoek aan het CB te horen...heb je dat al afgebouwd? nee.. oh dat had al gemogen!.
fijn denk ik dan..ze dat dan ook in het boekje, daar is het toch voor of niet

Groetjes Veronique mv Daniëlle (bijna 9 mnd)

Terug
Bovenaan