Onrustig door Johannesboompitmeel??

Moeders,

Sinds gisteren krijgt mijn dochter van 5 weken (op aanraden van 't cb) Johannesboompitmeel door haar voeding (afgekolfde moedermelk). Dit omdat zij de laatste tijd spuugt na het eten.

Maar... sinds die Joh. in de voeding is zij verschrikkelijk onrustig!! Ze huilt bijna aan een stuk door (huilen? krijsen!) en lijkt bijna ontroostbaar. Ze heeft verschrikkelijk veel krampjes in d'r buik (is met d'r beentjes aan 't schoppen en het ruttelt lekker van onderen!)

Nu weet ik dat de darmkrampjes tussen de 4 en 6 weken het hevigst zijn. Daarom mijn vraag; kan het zijn dat mijn dochter van de Joh. erg onrustig wordt en zoveel kramp krijgt. Of zijn het gewoon (noem 't maar gewoon...) het moeilijkste weken? Ik zit er over te denken om even geen Joh. meer in de voeding te doen. Ik vind het heel erg om haar zo te moeten zien huilen. Zo ontroostbaar...

Hopelijk heeft een moeder een antwoord voor me?? Alvast bedankt!
 
mijn zoontje had dat ook! toen heb ik wat meer water door z'n fles gedaan en het was meteen weg.
maar ik weet niet of dat ook met afgekolfde melk kan...........
 
mijn zoontje kreeg vreselijke harde ontlasting daarvan. Heeft je dochter dat ook? Dan kan ze daardoor misschien weer krampjes krijgen. Huilde ze daarvoor niet zo erg? Ik zou dan stoppen met johannespitmeel en kijken hoe het gaat. Of spugd ze zo erg dat alles er weeer uit komt. Mijn zoontje spuugde ook wel maar niet zoveel dat het echt noodzakelijk was.
 
Mijn zoontje heeft na de borstvoeding Omneo gehad (speciale voeding voor darmkrampjes en spugen). Ook daar zit dat Joh.broodpitmeel in. Ik had bij mijn zoon het idee dat de darmkrampjes erger werden. Daarnaast had hij ook last van harde ontlasting om dat op te lossen deed ik door elke fles wat extra water (10cl) en een theelepeltje olijfolie. Ik ben uiteindelijk weer gewoon overgestapt naar Nutrilon 1.

Tegen darmkrampjes heb ik wel een andere oplossing gevonden. Het heet ABC Dophilus (homeopathisch produkt van Solgar).
Ik zou als ik jou was stoppen met de Joh.broodpitmeel. Sommige kinderen kunnen daar blijkbaar niet zo goed tegen.
Sterkte Sas
 
Hoi!

Het kan heel goed. Nutriton staat er om bekend om ook een beetje alxerend te werken.
Over het ABC Dophilus poeder, hierboven genoemd, heb ik ook veel goede verhalen gehoord tegen krampjes!

Groetjes en sterkte!
 
Je schrijft dat je je kindje borstvoeding geeft. Realiseer je dan wel dat Johannesbroodpitmeel een vorm van bijvoeding is (net als hapjes e.d.). Het is dus niet zo gek dat de darmpjes op de bijvoeding reageren.
Mijn zoontje spuugde ook erg en ik heb in die tijd ook J-meel gebruikt bij bv. Soms deed ik het door een fles afgekolfde melk en soms gaf ik het als papje tijdens/na een voeding. Hij vond het toch vies! Ik heb het spugen toen maar voor lief genomen. Veel verschonen, veel was, maar ach... Op een gegeven moment werd het spugen minder en was alle leed geleden.Succes!
 
Moeders,

Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik ben ook met de Joh.meel gestopt. En ze heeft bijna geen krampjes meer! De meel is dus teveel geweest. Ik heb ook gehoord dat de meel pas bij kindjes vanaf 6 maanden gegeven mag worden? En inderdaad, het is een soort van bijvoeding. Heel slordig dan toch van 't cb dat ze mij dat niet hebben verteld???
 
Terug
Bovenaan