onrustig drinken en vaak loslaten

Hoi hoi,

Sinds een paar dagen is Senne erg onrustig tijdens het drinken (bv). De eerste minuten drinkt ze goed door, maar daarna laat ze vaak los en schud met haar hoofdje. Het lijkt er soms op dat ze mijn tepels niet meer zo goed te pakken krijgt. Ze zijn ook een stuk zachter geworden van al dat sabbelen.. Ik lees vaak dat dit te maken heeft met spruw, maar dat is niet het geval volgens het cb. Senne is duidelijk wel midden in een sprongetje. Zou dit er mee te maken hebben?

Iemand tips?

Groetjes,
Dionne

helaas geen tip, alleen herkenning! ik voed Mark met een tepelhoedje, anders pakt hij de borst niet. Ik dacht dat het misschien hiermee te maken zou hebben. Hij drinkt idd een paar minuten, laat dan los en schudt een aantal keer met zijn hoofd. Meestal helpt het als ik hem even overeind houdt en hem dan weer gewoon opnieuw aanleg. Het blijft meestal ook bij een keer per voeding en het is ook niet bij iedere voeding. Bij ons is het ook geen spruw.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring...

Hoi Elise,

Helpt het tepelhoedje wel of gebruik je dat tegen tepelkloven en helpt het niet bij het aanleggen? Wordt Mark ook zo boos als het niet wil lukken om de tepel goed te pakken te krijgen?

Groetjes,
Dionne

Volgens de verpleegkundige van het cb kan dat komen door het vet in de melk. DIe maakt de tepel en het mondje glad en dan is de tepel moeilijker te pakken. Ik heb het ook wel eens. Dan veeg ik even met een beetje ruw doekje de tepel droog (en weer hard) het mondje droog en dan gaat het wel weer.

quote: Lyanne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2007 14:09:17'));

Hoi Elise,

Helpt het tepelhoedje wel of gebruik je dat tegen tepelkloven en helpt het niet bij het aanleggen? Wordt Mark ook zo boos als het niet wil lukken om de tepel goed te pakken te krijgen?

Groetjes,
Dionne

Ja, het tepelhoedje werkt heel goed. Ik had geen kloven en aanleggen ging ook goed, maar Mark snapt dan niet dat hij moet zuigen om melk te krijgen. Mark wordt dan inderdaad ontzettend driftig en dan is er geen land meer met hem te bezeilen. Het tepelhoedje was voor ons het laatste redmiddel voor stoppen met borstvoeding. Ziekenhuis, kraamhulp en cb hoopten en hopen dat we er mee gaan stoppen, maar daar denk ik niet aan! Mijn neefje is ook goed groot geworden mét en ik let goed op dat ik geen ontstekingen krijg en dat Mark wat langer drinkt om de borst goed leeg te krijgen.

Hoi Lyanne

Wat jij beschrijft heb ik ook met Lucas gehad.
Die zat vorige week midden in zijn sprongetje en dronk ook erg onrustig. Nu het sprongetje zijn einde weer naderd drinkt hij weer beter en ook weer aan alle twee de borsten!
Dus het heeft ook degelijk te maken met het sprongetjes. Als de tepel glad wordt dan maak ik hem ook altijd droog met de hydrofiel luier.
Suc6.

Groetjes

Hoi Dionne,

Ook hier herkenning, geen idee wat het is, wat me wel helpt is wisselen van borst en dan later de eerste borst weer aanbieden. Misschien loopt de melk dan niet snel genoeg ofzo, echt geen idee. Wat me opvalt is dat het altijd gebeurd als ik denk dat Teun veel honger heeft; hetzij door een sprongetje, hetzij doordat hij langer heeft doorgeslapen. Werd er in het begin wel heel gefrustreerd van, en dat werkt zeker niet mee. Dus nog eens drie keer rustig adem halen en tot 10 tellen.  

Groetjes wendy

Grappig, het is precies hetzelfde als hier. Ook dat schudden met dat kleine koppie. Wat bij Floor goed helpt is laten boeren. Meestal als ze schudt, moet ze een enorme boer! Het duurt altijd wel even voordat ze kan boeren, ik leg haar dan tegen me aan en klop op haar rugje. Het helpt bij haar wel, daarna drinkt ze weer beter.
Mijn kraamhulp zei dat kindjes die bv krijgen niet hoeven te boeren tussendoor, maar Floor heeft dit dus echt wel nodig.

Terug
Bovenaan