Onrustig drinken en veel spugen

Hallo,

Ik zit even met mijn handen in het haar.
Mijn dochter van 4,5 maand drinkt de laatste tijd overdag erg onrustig.
Een maand geleden ben ik door omstandigheden met borstvoeding gestopt, en gelukkig accepteerde ze het flesje meteen.
In het begin ging het erg goed, maar de afgelopen paar weken als ze het flesje aan ziet komen draait ze haar hoofdje weg en wordt erg onrustig.
Soms stopt ze liever haar duim in haar mond, in plaats van de fles.
Hetgene wat ze drinkt, spuugt ze er ook weer uit.
Dan wacht ik even en na ongeveer een half uur drinkt ze ineens wel goed (dan is de melk inmiddels wel behoorlijk afgekoeld). Maar spugen blijft ze de hele dag doen. Alleen 's avonds (de laatste 2 voedingen) drinkt ze rustig.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik hier tegen doen?
Ze groeit overigens goed hoor, ze ziet er nog steeds goed uit en ik heb ook niet het idee dat ze zelf ook veel last van het spugen heeft. Maar het is in elk geval wel meer dan een mondje terug. Zou speciale voeding kunnen helpen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Anna
 
Mischien moet je haar halverwege de fles eens goed laten boeren, met flesvoeding krijgt een baby veel meer lucht binnen dan na een borstvoeding. Heeft ze een speen? Dan kan ze na de fles (en de boeren) misschien even rustig sabbelen waardoor haar lichaam rustig de melk kan verwerken.
 
Dank voor jullie reacties!
Ik heb net het consultatiebureau gebeld, en die raadden mij aan om eens een schepje nutriton toe te voegen, zodat de voeding wat lekkerder in het maagje ligt.
Ik hou haar al vaak rechtop om te boeren en meestal komen er dan ook 2 of 3 boertjes uit, maar helaas daarna ook een heleboel spuug.
's avonds spuugt ze niet of nauwelijks (ten minste niet bij de laatste voeding), omdat ze dan veel meer ontspannen is tijdens het drinken (voor die laatste voeding moet ik haar meestal wakker maken).
Misschien dat ze ineens de smaak niet zo lekker vindt, dan ga ik maar eens een ander merk proberen. Maar eerst ga ik die nutriton proberen, wellicht helpt dat al een heel stuk.

Groetjes Anna
 
hoi anna,
Ik weet niet hoeveel voeding ze krijgt maar bij bijvoorbeeld 200ml mogen er 4 tot 8 schepjes nutriton bij, bij mijn kleine,hij krijgt 240 ml, doe ik er 4 schepjes in en dat gaat super, hij spuugde heeeeel veel maar nu niet meer.
groetjes
 
Terug
Bovenaan