Onrustig drinken overdag -> s nachts vaker komen?

Hallo! Mijn zoontje van drie maanden wil s nachts best wel vaak drinken, gemiddeld elke drie uur, naar soms nog vaker (zoals vannacht elke twee uur). Ik geef volledige borstvoeding.
Overdag drinkt hij best wel onrustig, haal hem vaak van de borst af als hij eigenlijk nog niet tevreden is maar het gewoon niet meer werkt omdat hij of afgeleid is, of moet huilen. En dan drinkt hij dus niet. Meestal wil hij dan 2 uur later wel weer drinken.
Hij is verder een heel tevreden kindje en heel vrolijk. Ik had nog niet eerder de verbinding gelegd, maar kan het dat hij overdag niet genoeg krijgt en daardoor s nachts vaker komt? Hebben hier andere moeders ervaring mee en nog tips?
Ik kan wel wat betere nachten gebruiken...
 
Ik heb dat met mijn zoon ook gehad. Heb er aan toegegeven. Het verandert vanzelf weer. Mijn zoon was overdag erg observerend en 'ondernemend' en had dan snachts meer rust om te drinken. Maar tis pittig!! Dat snap ik. Sterkte!
 
Ik hoop echt dat het vanzelf verandert... Vannacht was best wel heel erg pittig. Zo laad ik niet genoeg op om te kunnen werken en voor hem te zorgen. :(
 
Je zou voor de zekerheid even na kunnen gaan of hij ergens last van heeft. Lichte verkoudheid, oorpijn? Met 2,5 maand was mijn zoon ook super onrustig aan de borst, in de 1,5 tot 2 uur drinken, steeds loslaten. Kwam ‘s nachts ook vaker, denk door honger. Arme schaapje bleek oorontsteking te hebben, verder was hij super tevreden, maar slikken deed pijn. Kan ook zijn dat hij gewoon snel is afgeleid, uiteindelijk gaat het beter, maar nu met 4 maanden hebben wij nog steeds veel nachten dat hij om de 3 uur komt met hooguit 1x 5 uur ertussen, redelijk vermoeiend. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan