Onrustig drinken

<p>Ben even benieuwd wat de ervaring van andere is. Meisje van 3 maanden met flinke reflux wat best goed onder controle is met medicatie en Johannes broodpitmeel en neocate voeding. Maar nu drinkt ze de laatste dagen vrij onrustig armen en benen gaan alle kanten op haar hoofdje weg draaien en niet haar flessen leeg drinken. En ook spuugde ze een hele fles er helemaal weer uit. Zou dit nu met haar reflux te maken of kan dit gewoon even een fase zijn? </p>

Ik heb geen tip, maar herken het van mijn dochtertje. Ze is nu 11w oud en gaat al stuk beter, maar er is een periode geweest dat ze inderdaad heel onrustig dronk en dan driftig met haar armen en benen zwaaide. Vooral bij laatste beetje melk. Consultatiebureau zei toen dat ik misschien speen nr 2 moest gaan gebruiken, dat ze gefrustreerd was dat er niet genoeg uitkwam. Maar volgens mij kwam er juist teveel uit want heel haar kin zit vaak onder de melk. Ze deinkt trouwens ook vaak maarhalve fles leeg, waardoor ik zo'n 10-12x moet voeden op een dag en ze heeft ook wel wat last van reflux.
Ik dacht eigenlijk meer dat het van krampjes kwam en dat het daarom nu al een stuk minder is (voorbij de krampjespiek van 8 weken…).
Ze krijgt trouwens grotendeels afgekolfde moedermelk en ongeveer 1 fles per dag kv.
Dusja sorry geen tip maar ik herken het wel..

Hoi, ik herken het heel erg. Heb dit aangegeven bij t consultatiebureau en zij hadden als advies gegeven om bijv 4 scheppen Johannes te geven en 1 schep normale KV (in m’n geval nutrilon AR en gewone, en dan 150/5.) dan is de melk iets dunner en dan kunnen ze het iets makkelijker wegkrijgen. Gebruik je toevallig al nutrilon AR? Dit is wel een aanrader omdat het al door de voeding gemengd is en daarom minder klont, maar miss weer je dit al :). Wat wij ook deden was 90cc echt goed warm water en de rest lauw, zodat de melk goed warm was en goed mengt. Even goed opletten dat het niet te warm is natuurlijk. Hopelijk kan je hier iets mee!

Bedankt voor jullie berichtjes ! Ze is ziek geworden heel veel spugen en diarree en wat verhoging dus ze heeft waarschijnlijk een buikgriepje. Het gaat gelukkig nu weer wat beter en drinkt ook rustiger !
Wij geven neocate dus kan geen ar geven. Moet dus zelf de pitmeel toedienen.
4 scheppen pitmeel ???? Jeeetje wat veel zeg dan is het toch enorm dik? 

Achhhh wat sneu voor de kleine, hopelijk is t snel over!

Ja, sorry niet helemaal duidelijk haha. Ik bedoel 4 scheppen nutrilon AR, daar zit jbpm al doorheen (is kant en klaar) en dan 1 schep normale nutrilon. Het zelf mengen was echt een ramp…… al deden we 1 schepje dan ging het al klonten en was het echt een ramp om de juiste speen te vinden. Nu geven we het met speen 2 van Dr Brown, dat gaat! Iets aan de snelle lang, maar speen 1 liep vast en tegenwoordig zijn die spenen niet meer makkelijk groter te maken met n naald bijv.

Terug
Bovenaan