onrustig drinken

Hallo,

Sinds 2 weken krijgt mijn dochter (Daphne 6wk) flesvoeding. Vanwege erg  veel darmpkrampjes zijn we overgestapt naar Nutrilon Omneo. Dit bevalt hartstikke goed, want de krampjes zijn volledig verdwenen. Ze slaapt hierdoor ook stukken beter.
Maar nu is ze erg onrustig tijdens het drinken. De eerste 70 á 80 cc gaat prima. Dan moet ze even een boertje doen. Vervolgens moet de fles eigenlijk nog leeg (fles bevat 100cc). Meestal lukt dit niet meer. Ze wil het laatste beetje niet meer drinken. Met veel gedoe gaat de fles soms wel leeg, maar erg prettig is het zo niet. Ze huilt dan veel, ik heb de indruk dat ze dan nog wel honder heeft.
Soms wil het helpen om het opnieuw warm te maken, maar of dat wel zo goed is weet ik niet.

Heeft iemand tips??

Groetjes
Sandra

Misschien is het gat in de speen wel te klein. Ik weet nog dat mijn dochter daar ook gefrustreerd van raakte. In het begin hebben ze meer kracht dus dan lukt het wel, maar als ze vermoeider raken, lukt het ze niet meer. Misschien kun je een 1-2-3 speen gebruiken of gewoon een nummer 2 ofzo?

Ik hoop dat het snel beter gaat.

groetjes,

Desiree

volgens mij is die voeding wat dikker en klonteriger, misschien krijgt ze het er dus inderdaad niet zo gemakkelijk uit.
Een fles leegdrinken duurt ongeveer 20 min als het te kort of lang duurt kun je eens naar de speen kijken.
succes ermee

Hallo meiden,

Dank voor de reacties. We gebruiken de Avent fles met speen 2. Dat hebben we van begin gedaan met de Omneo voeding. Ik had al gehoord op CB dat het een stuk dikker is. Nu nog steeds heeft ze moeite met het laatste restje. Gelukkig groeit ze wel goed, en poepen en plassen gaat ook prima.
Misschien heb ik een kindje dat goed groeit op minder voeding. Ik weet het niet meer, maar het zal wel goed komen. (hoop ik)

Groetjes

Hallo,

Ook ons zoontje had in het begin veel moeite om zijn flesje leeg te krijgen. Vanwege allergien in de familie krijgt hij hypoallergene flesvoeding en kreeg hij ook druppels van cinababy tegen de darmkrampjes. Die heeft hij nu niet meer nodig gelukkig.
Mijn zoontje viel altijd in slaap tijdens zijn flesjes en dus gingen deze ook niet meer goed leeg. Ik ben toen wel overgestapt naar speentje 2, maar nog steeds viel hij in slaap. Ik zou je als advies willen geven, maar je er niet te druk om, als ze honger hebben laten ze zich wel horen. Wij hebben op een gegeven moment ook niet meer aangedrongen als hij niet meer wilde. Wel proberen of het echt niet meer lukt, maar ja, als je zelf teveel hebt gegeten voel je je ook niet lekker en zo is dat bij baby's ook denk. Soms kwam hij tussendoor nog wel voor wat extra voeding, maar meestal sliep hij gewoon door. Zolang de kleine goed groeit en nog voldoende poept en plast kan het echt geen kwaad.

Succes.

Claudia

Gisteren ben ik bij de huisarts geweest. Ik ging voor mezelf, maar heb hem ook het probleem met drinken voorgelegd van mijn dochter.
Hij vond haar er goed uitzien, ze was flink gegroeid sinds de laatste keer dat hij haar had gezien. Ook hij zegt dat zolang ze goede volle luiers heeft en voldoende slaap krijgt, er niks aan de hand is. Zelf geeft ze duidelijk aan hoeveel ze kan en wil hebben. De ene keer is dat meer dan de andere. En ach, dat geldt voor ons grote mensen natuurlijk hetzelfde.
Ik ga dus proberen om me minder druk te maken over het misschien te weinig te drinken. Volgende week moet ik weer naar het CB, dus we zullen zien hoeveel ze toch alweer gegroeid is!!

Groetjes
Sandra

Terug
Bovenaan