Onrustig drinken...

Hoi mama's

Kay is een erg onrustige drinker. 7 van de 10 keer blijft het een gehannes die fles fatsoendelijk te geven.

Sinds dat hij zich bewust is van zijn handjes wil hij uiteraard niks liever als zelf de fles "vasthouden" en dát zorgt juist voor dat onrustige drinken. Hij trekt en duwd maar tegen die fles wat ik natuurlijk probeer te corrigeren. Handjes beetje vasthouden vind hij hélemaal niks, mijn hand laten vasthouden ipv fles lukt altijd, maar meneertje is zo ontzettend sterk in zijn armen dat dat ook het flesgeven beinvloed.

Soms lijkt het wel alsof hij enorm gulzig is, maar dit komt mede doordat hij zelf steeds zo loopt te hannessen en het voor zijn gevoel allemaal niet snel genoeg gaat.

Gemiddeld doet hij zo'n 20 minuten over 180 ml, normaal dus.

Iemand andere tips?

Alvast bedankt!

Esmé mv Kay

Hier nog zo eentje, sinds een week ofzo vind Merel alles om haar heen veeeel leuker dan het flesje. dus dat hoofdje gaat steeds de andere kant op.
En dan duwt ze ook met haar handje het flesje weg.. sterk zijn ze he!
Kost me zo ook veel meer tijd om een beetje fatsoenlijk wat binnen te krijgen.

Heb geen oplossing dus maar hetzelfde probleem...
tips?

Hallo,

Ik had net deze topic ook al gelezen maar geen echte tips. Totdat ik na begon te denken (ja is moeilijk voor mij haha). Tyche drinkt soms namelijk ook erg onrustig. Maar vaak is dat als ze al huilt omdat ze haar fles wil. Vaak laat ik haar dan even huilen als het nog geen tijd is of wat spelen. Maar ze drinkt dan heel gulzig.
Terwijl wanneer ik haar de fles geef wanneer ze gewoon rustig is, het ook heel goed gaat. Nu doe ik ook wel eens als het bijv. 10 voor 11 is en ik zie dat ze wakker is haar fles al maken en geven ipv wachten tot 11. (en dat je kans hebt op huilbuien enzo)  Ze drinkt dan wel rustig.
Misschien hebben jullie er iets aan. Het is niet echt een tip hoor maar ja, ik dacht beter iets dan niets.

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Ow,.. ik pin me nooit echt vast aan de tijden.
Als hij écht honger heeft ga ik hem geen half uur laten honger lijden en krijgt hij gewoon eerder de fles.

Maar wat je zegt klopt,.. Het huilen beinvloed het drinken! Kay wil gewoon alles alleen doen en baalt er denk ik van dat zijn lijfje niet doet en kan wat hij wil haha..

Esmé mv Kay

Lotte is precies zo, ze wil ook de fles vasthouden, de handjes zitten eigenlijk een beetje in de weg, want 9 van de 10 keer duwt ze zelf het flesje uit haar mond en begint meteen te piepen van he ik ben nog niet klaar. Ook vind ze alles om haar heen veel leuker dan het drinken. Volgens mij hoort het er gewoon bij, ze ontdekken zoveel en zien zoveel. Ik vind het wel schattig alleen duurt het nu wat langer, maar dat vind ik ook wel gezellig.
Lotte die klest en lacht ook veel tijdens het drinken en dat heeft ze haar speen gewoon in haar mond en kletsen maar.
Dus tips heb ik niet maar zijn wel welkom.

Groetjes,

Lilian mv Lotte inmiddels alweer 13 weken!

Yari pakt ook de hele tijd zijn fles uit zijn mond, wat ik nu doe is een spuugdoekje in zijn hand geven, en ik moet zeggen dit werkt echt bij Yari. Hij friemelt nu aan het doekje en tukt ondertussen mooi zijn fles leeg.
Misschien een tip ??

Succes.

Groetjes Marina.

Ik denk inderdaad dat het bij de leeftijd hoort. Tijs trok een een aantal weken geleden iedere keer zijn spuugdoekje onder zijn kin uit, dus toen ben ik maar begonnen met slabbetjes, werkt erg goed. Toen hij zijn handjes begon te ontdekken en  het lekker vond om daarop te sabbelen heeft hij 2 keer de tut van de fles uit zijn mond gewerkt om op zijn handjes te gaan sabbelen. Ik heb hem maar gewoon laten doen. Al snel zette hij het op een brullen omdat er natuurlijk niets uit zijn handjes kwam. Sindsdien heeft hij de tut niet meer uit zijn mond geduwd.
Nu geef ik hem ook het spuugdoekje in zijn handjes om mee te spelen, omdat hij nu ook de fles mee wil vasthouden en dat werkt heel goed!

Groetjes
mama van Tijs

Terug
Bovenaan