onrustig drinken

Onze zoon is nu bijna 5 weken oud, hij heeft al die tijd wel minimaal 1 mondje terug gegeven of soms zelfs meer.
Maar nu wordt hij zelfs onrustig tijdens het drinken,beentje strekken en hoofdje naar achteren.

We hebben al verschillende flessen en spenen geprobeerd maar de enige waar hij het minste bij spuugt is Avent.
Ik heb ook al gekeken of dat hij spruw heeft maar dat heeft hij niet(niet zichtbaar tenminste).
Hij is soms ook erg onrustig na het drinken en geeft dan ook nog terug, we doen tussendoor stoppen om een boertje te laten en houden hem een beetje omhoog tijdens het drinken.
Hij krijg ook al Johannesbroodpitmeel,maar daarvan wil ik per fles niet te veel geven omdat dat meer krampen kan veroorzaken,diaree of verstopping

Ik vraag me af ofdat iemand dit herkend en tips heeft.
 
Ha meid,

Even een paar vragen. Hoe is hij na de voeding? Onrustig en huilerig? Wil hij veel drinken en lijkt het erg hongerig???

Misschien heeft hij reflux, dat sluit het maagklepje nog niet precies en loopt de maaginhoud vaak terug waardoor ze een branderig gevoel in hun slokdarm en in de overgang naar de maag hebben.
Deze kinderen geven meestal VEEL terug! een mondje is heel normaal, dus ja... ik denk maar wat mee.

Hoe reageert hij op de melk? Heeft hij ook last van eczeem? Dan kan het ook koemelkallergie zijn!Bij deze allergie reageren ze ook met krampen, onrustig drinken, huilen.

Misschien herken je helemaal niets.... laat dit dan maar lekker langs je heen glijden.

Ik weet nog wel dat Loïs ook wel eens onrustig dronk, soms krijgen ze juist tijdens het drinken krampjes.

En vertrouw je het niet... bel dan de icare-hulplijn eens of ga naar de huisarts.

Succes ermee!

 
Hoi Bloempje27

soms wel soms niet, vanochtend wel nu slaapt hij al weer 2 x rustig na de voeding.
Wel ligt hij soms te kreunen na de voeding en als ik dan ga kijken bij hem is er altijd voeding terug gekomen.

Hongerig lijkt hij helemaal niet,hij drinkt zijn flessen niet altijd op en hij komt wel aan in gewicht. hij komt netje altijd om de 4 uur en soms een kwartier eerder.

Ik denk zelf dat hij dit wel heeft,het zuur dan.
Ik zelf heb helemaal geen maagklepje(zo omschrijf ik het altijd) dus vaak last van zuur, en het zou dus kunnen dat hij het wel heeft.

ik kijk het nog even aan en anders ga ik lang de huisarts
 
Hoi Bloempje27

soms wel soms niet, vanochtend wel nu slaapt hij al weer 2 x rustig na de voeding.
Wel ligt hij soms te kreunen na de voeding en als ik dan ga kijken bij hem is er altijd voeding terug gekomen.

Hongerig lijkt hij helemaal niet,hij drinkt zijn flessen niet altijd op en hij komt wel aan in gewicht. hij komt netje altijd om de 4 uur en soms een kwartier eerder.

Ik denk zelf dat hij dit wel heeft,het zuur dan.
Ik zelf heb helemaal geen maagklepje(zo omschrijf ik het altijd) dus vaak last van zuur, en het zou dus kunnen dat hij het wel heeft.

ik kijk het nog even aan en anders ga ik lang de huisarts
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is ook verborgen reflux Wat ik daarvan begreep is dat ze niet echt spugen. Ik zou het anders gewoon even gaan navragen. Reflux moet erg pijnlijk zijn voor een kleine...
 
Het gaat al een stuk beter,hij geeft soms nog terug. maar 1 mondje en heel soms een golf...
hij wil ook steeds meer drinken en drinkt bijna altijd(9 van de 10 keer)een fles van 120ml leeg...

Het gaat de goede kant op....maar ik blijf het wel in de gaten houden
 
Hallo Frederike,

Wellicht is het inderdaad verborgen reflux, waarbij maagzuur terugloopt in de slokdarm. Mijn beide dochters hadden namelijk dezelfde klachten (mondjes terug geven, kreunen, 'rochelen' etc.). Zowel mijn oudste als jongste dochter heeft veel baat gehad bij losec (voorgeschreven door de kinderarts). Dit is echter wel een medicijn. Misschien helpt het al als je het hoofdeinde van het bedje een stukje omhoog zet, overstapt naar nutrilon AR (daar zit al Johannesbroodpitmeel in) en hem na het voeden een half uurtje rechtop houdt?

Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan